معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران
تاریخ: ۱۶:۱۴ :: ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
نرخ تورم  خرداد ماه در مازندران پایین‌تر از متوسط کشوری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران نرخ تورم استان را در خردادماه سال جاری پایین تر از متوسط کشوری اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال از روابط عمومی استانداری مازندران،  حسن خیریان پور  با اظهار این که نرخ تورم استان در خرداد ماه سال جاری ۳۴.۸ درصد بوده است، افزود: این میزان ۰.۸ درصد نسبت به ماه اردیبهشت کاهش داشته است.

این مقام مسوول، متوسط نرخ تورم کشور را ۳۶.۱ درصد در خردادماه ذکر کرد و گفت: مازندران با ۱/۳ درصد کمتر از متوسط تورم کشور در خرداد ماه رتبه ششم را در میان ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده است.

وی همچنین میزان نرخ مشارکت اقتصادی استان را بالاتر از میانگین کشوری ذکر کرد.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد که حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند.

 

از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

در این میان راکد ماندن برخی طرح های صنعتی که بیشتر دلایل این امر ناشی از کمبود نقدینگی و مشکلات مالی است به دغدغه ای برای فعالان این عرصه مبدل شده بود و در این میان وعده و حمایت دولت سیزدهم از این بخش از ظرفیت های صنعتی و دستگیری از آنها بارقه های امید در دلِ‌صنعتگران این استان ایجاد کرده است.

print

پاسخی بگذارید