تاریخ: ۱۸:۲۰ :: ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
مرمت «سر در تاریخی بابل» آغاز شد

سر در تاریخی دانشگاه علوم پزشکی بابل بعد از سال‌ها بلاتکلیفی با سرمایه گذاری شهرداری بابل مرمت و بازسازی این بنا آغاز شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  سر در تاریخی دانشگاه علوم پزشکی بابل که در میدان دانشگاه در مسیر جاده بابل به بابلکنار واقع شد در سال ۱۳۸۲ به شماره ۱۰۲۸۱ به ثبت ملی رسیده است.

این بنای تاریخی که در گذشته سر در ورودی دانشگاه علوم پزشکی بابل بود در دهه ۷۰ خورشیدی بعد از تعریض خیابانی که از کنار این سر در عبور کرده این بنای تاریخی در وسط یک میدان قرار گرفت.

این بنای تاریخی که در حال حاضر در میدان دانشگاه واقع است در سال ۱۳۰۷ در زمان پهلوی اول ساخته شد و در سالهای اخیر به صورت فنی و میراثی مرمت نشده بود.

در این پیوند شهردار بابل در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرمت این بنای تاریخی یکی از مطالبه های چند ساله شهروندان و دوستداران بابل بود.

سید حامد بیکایی گفت: این بنا با رعایت تمامی نکات میراثی و فنی بازسازی بخش های مختلف آن در مدت چند ماه آینده مرمت خواهد شد.

مرمت «سر در تاریخی بابل» آغاز شد

وی با بیان این که سقف، دیوار، درب و پنجره از جمله بخش های از این بنای تاریخی است که مرمت خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به ظرافت های موجود مرمت بنای تاریخی باید با دقت نظر و حساسیت انجام شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: شهرداری بابل بر خود وظیفه می داند در کنار اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی در بخش فرهنگی و میراثی که از دغدغه های شهروندان هست سرمایه گذاری کند.

print

پاسخی بگذارید