استاندار
تاریخ: ۱۹:۲۵ :: ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به طرح‌های راه‌سازی مازندران اختصاص یافت

استاندار مازندران گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد با خرید ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از دولت توسط بانک‌های ملی و ملت، بخشی از بدهی‌های دولت به پیمانکاران طرح‌های راه‌سازی مازندران پرداخت شود که به تسریع در اجرای ادامه این طرح‌های مهم زیرساختی استان کمک خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  یوسف نوری امروز -چهارشنبه- در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت اجرا و تکمیل طرح‌های راه‌سازی مازندران در نشستی که با مدیران بانک‌های استان و مدیران مرتبط با طرح‌های راه‌سازی استان برگزار شد راه‌کارهای قانونی جذب اعتبار برای پرداخت بخشی از بستان‌کاری‌های پیمانکاران و کمک به تسریع در اجرای این طرح‌های زیرساختی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از رایزنی‌های انجام شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد از ظرفیت مسئولیت اجتماعی بانک‌ها برای خرید اوراق مشارکت از دولت و پرداخت مبلغ به پیمانکاران پنج طرح ملی راه‌سازی و ۱۵ طرح بزرگراهی این استان بهره گرفته شود.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس توافق‌های انجام شده هر کدام از بانک‌های ملی و ملت برای خرید اوراق مشارکت یک ساله از دولت تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام آمادگی کرده‌اند که در مجموع یک‌هزار میلیارد تومان امکان پرداخت بدهی پیمانکاران ۲۰ طرح بزرگ راه‌سازی مازندران از طریق فروش اوراق مشارکت دولتی به این بانک‌ها فراهم شده است.

نوری تصریح کرد: مقرر شد پیمانکاران این طرح‌ها نسبت به تنظیم موافقتنامه با بانک‌ها به اندازه طلبی که دارند اقدام کنند و ظرف ۶ ماه به صورت مرحله‌ای این اوراق یک ساله خریداری و هزینه آن در وجه پروژه‌های راه‌سازی مازندران واریز شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که از منابع اعتباری مختلف برای شتاب بخشیدن به طرح‌های عمرانی مازندران بودجه‌های لازم جذب شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس داده‌های اعلام شده توسط استاندار مازندران حدود ۲ هزار و ۶۰۰ طرح نیمه‌تمام در مازندران وجود دارد و ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارهای عمرانی استان در سال مالی جاری جذب نشده که برابر با ۲۵ درصد اعتبار عمرانی استان است.

print

پاسخی بگذارید