نگاه اقتصاد گستر شمال به سفر وزیر راه به مازندران
سلام خانم وزیر

فرزانه صادق مالواجرد با بیان اینکه راه‌های مازندران باید پاسخگوی کشور و فراملی باشد، گفت: این استان با توجه به اینکه یکی از مقاصد اصلی گردشگری است، نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،سمیه باقرخانی:ازدحام مسافران در ایام تعطیلات و استفاده بیش از حد معمول از راههای استانی برای گردشگری استهلاک و فرسودگی راههای این استان را بیش از دیگر استانها ساخته است به طوری که معضل راهها یکی از مشکلات عدیده این استان است .

در سفر و بازدید اخیر وزیر راه و شهرسازی در مازندران به کررات مسئولان استانی درخواستهای خود را در خصوص تخصیص بودجه های ملی به این پروژه ها مطرح کردند .

هر چند  وزیر راه از طرح حوزه راه‌سازی و مسکن و برخی زیرساخت‌های این بخش در شهرستان‌های بهشهر، سوادکوه، قائمشهر و ساری بازدیدکرد اما تنها بازدید پروژه ها دردی از این همه آلام مردم مازندران دوا نخواهد کرد و جملگی خواستار سرعت بخشیدن به روند تکمیل این امور نیمه تمام هستند .

در این بازدید فرزانه صادق مالواجرد با بیان اینکه راه‌های مازندران باید پاسخگوی کشور و فراملی باشد، گفت: این استان با توجه به اینکه یکی از مقاصد اصلی گردشگری است، نیازمند توجه ویژه است. او همچنین طی سخنانی در جمع اعضای شورای برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی استان مازندران، بر ضرورت حمایت از بخش‌خصوصی به‌منظور پیشبرد اجرای پروژه‌ها تاکید کرد.

اظهارات وزیر راه و شهرسازی تلویحا مهر تاییدی بر این مدعاست که زیرساخت‌های حمل‌ونقلی مازندران، به‌ویژه وضعیت راه‌ها در حال‌حاضر تناسبی با نیاز این استان و حجم سفر در این بخش ندارد. همین نیاز به شبکه معابر «فراملی» سبب شد ابرپروژه‌‌‌‌‌‌‌ای با عنوان «آزادراه تهران – شمال» در سال‌۱۳۷۵ رسما کلنگ‌‌‌‌‌‌‌زنی شود؛ ابرپروژه‌‌‌‌‌‌‌ای که اجرای آن فازبندی شد تا به فراخور نیاز، به‌تدریج قطعات مختلف آن تکمیل شود اما با این‌حال همچنان بخش‌هایی از این پروژه بهره‌‌‌‌‌‌‌برداری نشده‌است.

در حال‌حاضر قطعه اول، باند رفت قطعه دوم و قطعه چهارم آزادراه تهران- شمال افتتاح شده‌است اما علاوه‌بر باند برگشت قطعه دوم، قطعه سوم آزادراه هنوز باقی‌مانده و عملیات ساخت آن آغاز نشده‌است. تیرماه سال‌گذشته سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌‌‌‌‌‌‌جمهور فقید همزمان با افتتاح بخشی از قطعه دو، فرمان آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم را نیز صادر کرد، اما پیشرفت عملیات عمرانی این پروژه محسوس نبود و پس از حادثه بالگرد و تغییر دولت، این پروژه تقریبا متوقف‌شده بود. سرانجام پنجم آذرماه جاری در جلسه‌‌‌‌‌‌‌ای که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، وزیر راه و شهرسازی، روسای سازمان‌برنامه و بودجه‌کشور و بانک‌مرکزی، دبیر هیات‌دولت، سخنگوی دولت، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و مسوولان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، مقرر شد کارگروهی برای از سر‌گیری ساخت قطعه سه آزادراه تهران-شمال با حضور نمایندگان سازمان‌برنامه و بودجه‌کشور، بنیاد مستضعفان، وزارتخانه‌‌‌‌‌‌‌های راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، اقتصاد و نیرو، سازمان حفاظت محیط‌زیست و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌‌‌‌‌‌‌جمهور تشکیل شود.

با پایان سفر وزیر راه امید می رود که پروژه های نیمه تمام این استان تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد تا بومیان استان طعم شیرین آبادانی را بچشند.

print

پاسخی بگذارید