تاریخ: ۲۳:۴۵ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
۷۰ درصد سردهنه های آب شالیزارهای تالش بازسازی شد

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: ۷۰ درصد سردهنه های آب شالیزارهای این شهرستان که به علت سیلاب های سال قبل، تخریب شده بود؛ برای آبیاری بهینه اراضی و مقابله با هدررفت منابع بازسازی شد.

سید علی موسوی افزود: در شالیزارهای تالش ۱۱۰سردهنه کوچک و بزرگ خاکی وجود دارد و بازسازی بقیه سردهنه ها در دست اجراست.
وی ادامه داد: سالانه از ۱۶هزار هکتار شالیزار تالش به طور میانگین ۷۶ تا ۸۰ هزار تن شلتوک تولید می‌شود و تاکنون شخم اول ۵۰درصد شالیزارها انجام و از هفته گذشته خزانه گیری برنج آغاز شده است.
وی اظهار کرد: ۱۶ پهنه آب بندان با ۷۴ هکتار سطح در تالش وجود دارد و برای تامین آب مورد نیاز برنجکاران، از آب بندان ها نیز استفاده خواهیم کرد.
موسوی بیان کرد: ۱۱ رشته رودخانه با انهار سنتی در این شهرستان در جریان است و با وجود نبود شبکه آبرسانی، علاوه بر رودخانه ها از چاه های عمیق و نیمه عمیق نیز برای مصارف کشاورزی برداشت می کنیم.
او گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی های مناسب و افزایش نیم تا یک درجه ای دما در تالش، پیش‌بینی می‌شود امسال تولید برنج سفید از نظر کمی و کیفی افزایش نسبی داشته باشد.
مدیر جهاد کشاورزی تالش افزود: اغلب برنج تالش از نوع هاشمی است و گونه های علی کاظمی از گروه صدری و فجر و شیرودی نیز کشت می شود و ۲۴ هزار بهره بردار در ۱۶ هزار هکتار شالیزار این شهرستان فعالیت می کنند.
تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

print

پاسخی بگذارید