تاریخ: ۱۵:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
یک هزار و ۶۰۴ مورد کالا ثبت سفارش شد

مدیرکل صمت و دبیر کارگروه توسعه صادرات گیلان گفت: از اول فروردین تا هجدهم خردادماه جاری، یک هزار و ۶۰۴ مورد درخواست ثبت سفارش کالا در سامانه یکپارچه سازی در استان انجام شده است.

به گزارش اقتصادشمالفرهاد دلق پوش عصر یکشنبه در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و کمیته تجارت خارجی استان افزود: با یک هزار و ۲۸۰ مورد از این درخواست‌ها موافقت شده و ۳۲۴ مورد رد شده است.

وی مبلغ درخواست‌ها را معادل ۲۶۴ میلیون یورو عنوان و تصریح کرد: ۲۰۶ میلیون یورو معادل ۸۸ درصد از درخواست‌ها پذیرش شده و ۲۲ درصد حدود ۵۸ میلیون دلار رد شده است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز ثبت سفارش کالا به صورت مناسب در استان در کمترین زمان انجام می‌شود، تصریح کرد: مواد اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی اولویت واردات بوده است.

دلقپوش ادامه داد: پیشنهاد کردیم که علاوه بر مواد اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی با توجه به نیاز بازار، به گونه‌ای که به تولید داخل لطمه وارد نشود، انجام شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت کاهش فرآیندهای صادرات و واردات بحث نرم افزار را مهمتر از سخت افزار دانست و گفت: در گذشته چهار میلیون تن ظرفیت فولادی کشور بود که اکنون به ۲۴ میلیون تومان رسیده و در حال حاضر فولاد را صادر می‌کنیم.

مسرور با اشاره به کریدور شمال – جنوب گفت: تفاهمنامه همکاری بین منطقه آزاد انزلی، چابهار و یکی از بنادر روسیه بسته شده که بتوانیم کریدور شمال جنوب را از این سه منطقه انجام دهیم.

ایرنا

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید