تاریخ: ۱۹:۴۳ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
تایید صلاحیت ۱۵۸ داوطلب معترض

صلاحیت ۱۵۸ داوطلب شورای شهر‌های مازندران پس از بررسی شکایت‌ها تایید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین حسن نژاد رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: هیات استانی نظارت بر انتخابات پس از بررسی شکایت و اعتراض ۷۰۱ نامزد شورای اسلامی شهر‌های استان که به این هیات ارسال شده بود، صلاحیت ۱۵۸ نفر را تایید و صلاحیت ۵۴۳ نفر را مجددا رد کردند .

او افزود: داوطلبان معترض می‌توانند از امروز ۲۵ اردیبهشت به مدت چهار روز تا بیست و هشتم اردیبهشت شکایت‌های خود را به هیات مرکزی نظارت ارائه دهند.

رییس ستاد انتخابات مازندران از داوطلبان خواست برای ثبت اعتراضات به فرمانداری‌های مستقر در شهرستان حوزه انتخابیه خود و یا هیات‌های عالی نظارت استان مراجعه کنند و طبق مقررات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی کشور، همه اعتراض‌ها را طبق قانون رسیدگی خواهد کرد.

بر اساس آمار ستاد انتخابات مازندران، ۲ هزار و ۲۲۸ نفر از ۶۲ نقطه شهری مازندران، داوطلبی خود را برای نامزدی شورای شهر‌های استان اعلام کرده بودند که ۱۰۵ نفر پیش از بررسی صلاحیت‌ها انصراف دادند، صلاحیت ۷۵۱ نفر در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستانی رد و صلاحیت یکهزار و ۳۷۲ نفر نیز تایید شده بود.

۳۱ اردیبهشت زمان اعلام نتایج شورا‌های روستا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان این که مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا و عشایر در این استان نیز ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است، گفت: هیأت نظارت بخش‌ها نیز در حال رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های روستا هستند و نتایج آن از طریق بخشداری‌ها اعلام خواهد شد.

حسن نژاد آمار نهایی ثبت‌نام شورای روستایی استان مازندران را ۱۶ هزار و ۴۵ نفر اعلام کرد که در ۲ هزار و ۴۴۶ روستا برگزار می‌شود.

بر اساس قانون شورا‌ها، تعداد اعضای شورا در روستا‌های دارای تا یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و در روستا‌های دارای بیشتر از یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

print

پاسخی بگذارید