یادداشت اختصاصی
تاریخ: ۲۳:۴۰ :: ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
 جای خالی “بهار نارنج ” در صنعت گردشگری بابل

این بزرگ ترین شهر مازندران در برابر شهرهای همجوار ولو کوچک خود هم تاکنون نتوانسته‌ کارنامه موفقی را در این بخش ارائه دهد.

مهندس مصطفی اسدالله نیا

گردشگری در بابل به عنوان یک صنعت مهم از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است.
جاذبه های تاریخی و طبیعی دو خصیصه مهم شهر بابل است و وجود رودخانه بابلرود که از وسط شهر می گذرد و کمتری شهری را می توان یافت که از این موهبت خدادادی برخوردار باشد، بر ظرفیت گردشگری این شهر افزوده است.
اما با وجود همه ی این ظرفیت ها متاسفانه، صنعت گردشگری این شهر آن گونه که انتظار می رود از توسعه ی شایسته ایی برخوردار نیست. یکی از مهمترین دلیل کم رونقی این شهر از صنعت گردشگری، می توان به عدم اقبال مدیران شهری بابل برای جذب سرمایه‌گذاران اشاره کرد.
این بزرگ ترین شهر مازندران در برابر شهرهای همجوار ولو کوچک خود هم تاکنون نتوانسته‌ کارنامه موفقی را در این بخش ارائه دهد. علاوه بر پل محمدحسن خان، کاخ دانشگاه علوم پزشکی، برج بابل، رودخانه بابلرود که اگر به خوبی دیده شوند هریک می توانند یک پشتوانه مالی مهمی برای بزرگ ترین شهر مازندران به حساب آیند، وجود شیرینی سرای بابل که روزانه پذیرای بسیاری از مردم مازندران و مسافران گذری سراسر کشوری می باشد، هم می تواند بخش بزرگی از خلاء گردشگری بابل را پر کند و هم می تواند نقش پررنگی را در شناسایی بهتر این شهر ایفاء کند.
از دیگر ظرفیت گردشگری این شهر می توان به شکوفه های بهارنارنج اشاره کرد. اگر در ده سال اخیر که جشنواره بهار نارنج برگزار می شود؛ برنامه ریزی کارشناسانه ایی بر روی این نعمت خدادادی از سوی مدیریت شهری صورت می گرفت، شهر بهار نارنج می توانست در اردیبهشت ماه و در فصل شکوفایی بهار نارنج که شهر بابل مملو از عطرآن می شود، گردشگران زیادی را از سراسر کشور به این شهر بکشاند.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان بابل وبابلسر

print

پاسخی بگذارید