تاریخ: ۱۹:۱۱ :: ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
اعلام مشوق‌های دولت برای واگذاری سهام به بخش خصوصی واقعی

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: پله‌ای کردن اقساط، کاهش سود فروش اقساط و افزایش طول دوره اقساط از جمله مزایایی است که برای حضور بخش خصوصی واقعی و تعاونی در واگذاری‌های این سازمان در نظر گرفته شده است.

زهره عالی پور با اشاره به اینکه در واگذاری های سازمان خصوصی‌ سازی هدف کسب درآمد نیست گفت: کاهش تصدی گری و خروج از فعالیت های اقتصادی از جمله مواردی است که دولت در راستای اجرای خصوصی سازی به دنبال آن است و به همین دلیل مشوق هایی را برای حضور بخش خصوصی واقعی و تعاونی در واگذاری ها در نظر گرفته است.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس پله‌ای کردن اقساط، کاهش سود فروش اقساط و افزایش طول دوره اقساط از جمله مزایایی است که برای حضور بخش خصوصی واقعی در واگذاری‌های این سازمان تعیین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این موارد، در صورت حضور بخش خصوصی واقعی یا تعاونی در واگذاری های دولت میزان سود فروش اقساطی ۳ درصد کمتر از سود پرداختی سیستم بانکی خواهد بود. عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی گفت: از سوی دیگر افزایش یک سوم زمان بیشتر به طول پرداخت دوره اقساط از دیگر مشوق های در نظر گرفته شده در این زمینه است که موجب می شود فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری خریداران در بنگاه فراهم شود.

وی افزود: همچنین پله‌ای کردن اقساط از دیگر مشوق هایی است که در راستای حضور بخش خصوصی واقعی و تعاونی در واگذاری ها در نظر گرفته است. عالی پور اظهارداشت: این مشوق ها مزیت خوبی را در راستای تشویق و حضور بیشتر بخش خصوصی واقعی و تعاونی در واگذاری های دولت فراهم می کند.

print

پاسخی بگذارید