مدیر کل اوقاف مازندران
تاریخ: ۱۴:۴۱ :: ۱۳۹۷/۰۸/۱۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت : بیش از ۳۷ میلیارد ریال در راستای اجرای نیت واقف در ماه محرم به هیأت‌های مذهبی استان داده شده که به اجرای برنامه‌های مذهبی و عزاداری پرداختند.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان ساری، اظهار کرد: وقف از مصادیق و جلوه‌های زیبای باقیات و صالحات است که در قرآن کریم به نیکی از آن اشاره شده است.
وی با اشاره به اینکه انسان با وقف کردن اموالش برای ابد ماندگار می‌شود، تصریح کرد: انسان با وقف کردن اموال خود می‌تواند نام نیکی از خود در دنیا برجای بگذارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران افزود: وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند که اثرات خیر و برکات آن به خود واقف نیز برمی‎‌گردد.
این مسوؤل از وجود بیش از۸ هزار اماکن مذهبی و هزار و ۳۶۱ بقعه متبرکه و امامزاده در استان خبر داد و بیان کرد: بیش از ۱۹۱ هزار رقبه موقوفات و ۱۴ هزار موقوفه در استان وجود دارد.
حیدری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۳ وقف جدید در مازندران ثبت شد که ۱۱ موقوفه آن با نیت امورات قرآنی بوده است.
وی گفت: سمت و سوی موقوفات در مازندران برای نیازهای روز جامعه است که در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرهای استان مشاوره وقف به خیران داده می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های مهم اوقاف در حوزه فرهنگی است که در طول سال در مناسبت‌های مختلف اقدام به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی می‌کند که نمونه آن اجرای طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره بصیرت عاشورایی و برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان اعزامی از قم و بومی است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: بیش از ۳۷ میلیارد ریال در راستای اجرای نیت واقف در ماه محرم به هیأت‌های مذهبی استان داده شده که به اجرای برنامه‌های مذهبی و عزاداری پرداختند.
حیدری افزود: حدود ۲ هزار بسته فرهنگی و تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند در شهرستان بهشهر از محل موقوفه میرزا مهدی‌خان اشرفی تحویل داده شده است.
وی اظهار کرد: ۳ هزار سبد کالا بین نیازمندان مازندرانی در طول سال در ماه محرم و رمضان توزیع می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان گفت: ۱۲۷ پروژه بزرگ عمرانی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران از شرق تا غرب استان در حال اجراست که توسط اوقاف و خیران اجرا می‌شود.

print

پاسخی بگذارید