تاریخ: ۱۹:۱۴ :: ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
تزریق ٩ هزار دوز واکسن کرونا در گیلان انجام شد

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان گفت: بر اساس اولویت های در نظر گرفته شده تاکنون ٩ هزار دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شد.

دکتر حسن رخ شاد عصر دوشنبه در گفت و گو یا خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۱۴ هزار دوز واکسن کرونا دریافت شده، اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت ها در حال انجام است ،  به محض دریافت واکسن ها پوشش تزریق گسترش می یابد.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و حساسیت  در مراعات توصیه ها خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت متعهد است  تا پایان امسال واکسیناسیون  ۷۰ درصد مردم در کشور را انجام دهد لذا زمانی که به این مرز از تزریق واکسن برسیم چرخه انتقال بیماری قطع خواهد شد.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان گیلان بیان داشت: مردم همچنان باید توصیه ها را جدی بگیرند، در خارج از منزل ماسک بزنند و در دورهمی ها و تجمعات حضور نیابند.

وی با اشاره به عدم توجه برخی به توصیه ها بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در خریدهای نوروزی، برگزاری دورهمی و مسافرت در ایام نوروز اظهار داشت: در پایان اسفند آمار بیماران بستری مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بین ٢٧٠ و ٢٨٠ نفر بود اما اکنون به ۵۴۰ نفر رسیده است.

دکتر رخ شاد با بیان اینکه نگران افزایش بیماران مبتلا به کووید ١٩ هستیم ، خاطر نشان کرد: با توجه به دوره کمون این بیماری،  نگران افزایندگی این بیماری هستیم.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان گیلان با اشاره به نقش مردم در کنترل و قطع چرخه انتقال بیماری کووید ١٩ اظهار داشت: با توجه به ماهیت این بیماری مردم در کنترل آن نقش مهمی دارند.

در شانزدهمین روز فروردین ۱۴۰۰ در گیلان به لحاظ وضعیت شیوع کرونا ، شهرستان های رودسر، لنگرود و رودبار قرمز، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رشت، فومن و آستارا نیز نارنجی اعلام شده اند و بقیه شهرستان های استان گیلان زرد هستند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از کانون های گردشگری شمال کشور است . از ۲۷ اسفند پارسال تا پایان ۱۳ فروردین امسال نزدیک به پنج میلیون گردشگر از گیلان دیدن کردند. گیلان از نخستین استان های درگیر کرونا در کشور بود.

print

پاسخی بگذارید