گروه: آرشیو
تاریخ: ۷:۴۲ :: ۱۳۹۶/۰۷/۲۹

در حالی که رییس جمهور فیلیپین هشدار داده که ممکن است نیروهای پلیس را به خط مقدم جنگ مرگبار خود بر سر مواد مخدر برگرداند، در تازه‌ترین سخنان خود گفته که آماده است تا شخصا به مجرمان تیراندازی ‌کند!

به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته این اظهارات را در حالی بیان کرد که در پی نقض حقوق بشر و متهم شدن نیروهای پلیس برای کشتار هزاران نفر در برنامه مبارزه با مواد مخدر، در ۱۱ اکتبر اعلام کرده بود که پلیس را از خط مقدم جنگ خود با مواد مخدر کنار می‌گذارد.

 دوترته نیروهای نهاد اجرایی مبارزه با مواد مخدر موسوم به PDEA را جایگزین نیروهای پلیس کرده است. در حالی که ۱۶۵ هزار نیروی پلیس در برنامه مبارزه با مواد مخدر حضور داشتند، نهاد اجرایی مبارزه با مواد مخدر تنها ۲۰۰۰ مامور برای جاگزینی نیروهای پلیس دارد.

دوترته بارها تاکید کرده که برای کشتن مظنونان یا معتادان به مواد مخدر به پلیس دستور نداده است. این در حالی است که وی پیش از این اظهار کرده، از کشتار و تلفات ده‌ها هزار نفری خوشحال خواهد شد.

وی در تازه‌ترین بیانات خود گفت، آماده است تا شخصا مجرمان را بکشد زیرا مردد است که نهاد اجرایی توانایی مقابله با مواد مخدر را داشته باشد.

دوترته گفت: ای متجاوزان به زنان و کودکان، ای …ها، اگر پلیس را نمی‌خواهید، حالا من اینجا هستم. من به آنان تیراندازی خواهم کرد، این واقعیت است! اگر هیچکس جرات آن را ندارد، من ماشه را می‌کشم!

وی همچنین اظهار کرد که در نظر دارد پلیس را به طرح مبارزه با مواد مخدر بازگرداند و در این باره گفت: بگذارید ببینیم با گذشت شش ماه چه اتفاقی می‌افتد. اگر شرایط بدتر شد، به این “بوزینه‌ها” خواهم گفت که به کار خود بازگردید و شما مشکل ما را حل کنید.

طبق گزارش پلیس، از زمان آغاز جنگ دوترته بر سر مواد مخدر، بیش از ۳۹۰۰ نفر کشته شده‌اند. همچنین آمار دولتی حاکی از کشته شدن ۲۲۹۰ تن دیگر در قتل‌های حل نشده مربوط به مواد مخدر است.

منبع:ایسنا

print

پاسخی بگذارید