تاریخ: ۱۳:۰۴ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در تولید سنگ آهن به حد نصاب ۹۰ میلیون تن و در تولید مس کاتد از ۲۲۰ هزار تن خواهیم گذشت، گفت: امسال با تولید ۱۰ تن طلا رکوردشکنی می‌کنیم.

محمد شریعتمداری که صبح امروز (شنبه) و در مجمع عمومی عادی سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران سخن می‌گفت، با یادآوری اینکه در سال گذشته ۹۶۰۰ میلیارد تومان طرح به بهره برداری رسید، گفت: امسال این رقم به ۱۱ هزار میلیارد تومان می رسد؛ ضمن اینکه از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۴۰۰ میلیارد تومان طرح به بهره برداری رسیده داشته ایم.

وی با بیان اینکه بهره وری بیشتر فعالیت این سازمان را در قالب بازده دارایی های آن در سال ۹۶ نسبت به سال قبل است، گفت: این میزان پارسال ۱.۳ درصد و امروز ۳.۲ درصد بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشد مثبت استخراج مواد معدنی ادامه دارد و نشانه های آن را میتوان در رقابتهای بورس دید، گفت: صادرات مواد معدنی فلزی با قوت بیشتر از قبل ادامه می یابد ضمن آنکه در بازار سرمایه آمار تولید و صادرات از توانمندی بیشتر معدن و صنایع معدنی در سخت ترین شرایط تحریمی کشور حکایت دارد.

شریعمتداری خاطرنشان کرد: امروز ۸۰ درصد مناطق محروم ایران در طرح های اکتشافی یا فعالیت های معدنی در نوردیده شده و این روند امسال با عملیات ژئوفیزیک معدنی تعمیق می یابد که تلاش می شود با فعالیت سازمان ایمیدرو ریسک سرمایه گذاری سرمایه گذاران به حداقل برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه وزارت صنعت در سازمان های توسعه ای بدنبال سودآوری نیست، اظهار داشت: با این حال سود سرمایه گذاری های سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۸۳ درصد رشد را نشان می دهد که این موضوع نشانگر تلاش مدیران و کارکنان سازمان ایمیدرو است.

وی با تاکید بر این که متاسفانه بازده حقوق صاحبان سهام شرکت های دولتی روند منفی دارد، گفت: با این حال در ایمیدرو این بازده از ۰.۸ درصد به ۲.۳ درصد در سال ۹۶ افزایش یافت؛ همین طور در استفاده جامع از حقوق دولتی معدنی در پروژه های مختلف معدنی نیز در سال ۹۶ ایمیدرو به رقم ۴۰۱ میلیارد تومان رسید.

به گفته وزیر صمت، مجموع دارائی های ایمیدرو ۱۸.۵ درصد رشد نشان می دهد که این سازمان در مسیر درستی قرار گرفته است.

print

پاسخی بگذارید