تاریخ: ۱۹:۳۱ :: ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
صادرکنندگان مازندران تسهیلات چهار هزار میلیارد ریالی کشاورزی دریافت می‌کنند

مدیریت امور شعب بانک کشاورزی مازندران اعلام گفت که همسو با رویکرد توسعه فعالیت‌های صادراتی محصولات کشاورزی در دولت تدبیر و امید ، تسهیلات ویژه چهارهزار میلیارد ریالی از سوی این بانک و صندوق توسعه ملی تعریف شده که در اختیار فعالان اقتصادی استان قرار می‌گیرد.

روابط عمومی بانک کشاورزی روز پنجشنبه اعلام کرد دکه این تسهیلات برای فرآوری ، عمل آوری ، سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی به متقاضیان پرداخت می شود.
براساس این گزارش، نرخ سود موثر تلفیقی این تسهیلات که از منابع بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی است ، ۱۴.۵ درصد تعیین شده و دوره بازپرداخت آن هم حداکثر ۲ سال است.
بانک کشاورزی مازندران از متقاضیان دریافت این تسهیلات خواسته است تا با مراجعه به سامانه بهین یاب به آدرس www.behinyab.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند تا پس از بررسی درخواست برای اخذ تسهیلات از طریق این سامانه به شعب بانک کشاورزی معرفی شوند.

مازندران سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند که بخش زیادی از آن قابلیت صادراتی دارد ولی به علت مشکلات زیرساختی تنها اندکی از این محصولات صادر می شود.

با توجه به این که بر اساس برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، ظرفیت تولیدات محصولات کشاورزی استان  باید از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن کنونی به ۱۰ میلیون تن طی ۲ سال آینده افزایش یابد، صادرات محور کردن این تولیدات یکی از راه های تحقق این میزان افزایش از نگاه کارشناسان است.

مازندران طبق چشم‌انداز ترسیم شده در سال ۱۳۹۶ قرار است تا سال ۱۴۰۰ به صادرات سه میلیارد دلاری برسد. میزان صادرات استان در حال حاضر کمتر از نیم میلیارد دلار است.

بسیاری از کارشناسان حوزه بازرگانی معتقدند مازندران هنوز در بخش‌های مهمی مانند بازاریابی بین‌المللی، بسته‌بندی استاندارد، ذائقه‌شناسی مصرف‌کنندگان در کشورهای همسایه و برندسازی برای محصولات تولیدی خود با ضعف‌های جدی مواجه است و به همین دلیل نتوانسته از فرصت‌های موجود رونق صادرات بهره‌برداری کند و در این بین چشم‌اندازها و اهداف اقتصادی مرتبط با صادرات محصولات مازندران خاک می‌خورند و به سرانجام نمی‌رسند.

تولیدات محصولات سالم ، افزایش در واحد سطح،  تولید محصولات هایتک و دانش محور از برنامه های جهاد کشاورزی مازندران است .

استان مازندران با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

print

پاسخی بگذارید