تاریخ: ۱۳:۲۲ :: ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
ضرورت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری گیلان

سرمایه گذاری در صنعت گردشگری می تواند گیلان را که از جاذبه های طبیعی بسیاری برخوردار است از جمله استان های موفق دراین زمینه سازد ،مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان خواستار ورود سرمایه گذاران به این صنعت پول ساز شد و از دلسرد کردن سرمایه گذاران در این صنعت ابراز گلایه مندی کرد .

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: ایرنا در خبری به صحبت های مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان در این زمینه پرداخته که می خوانیم ؛شهرود امیر انتخابی روز دوشنبه  با بیان اینکه همه نهادها می باید از صنعت گردشگری حمایت کنند افزود: برای توسعه پایدار استفاده از درآمد صنعت گردشگری ضرورت دارد و سیاست های اقتصادی کشور در حال تدوین برپایه گردشگری است.
وی اظهار داشت : مجموعه مدیریتی کشور بر این امر اتفاق نظر دارند که از محل درآمد گردشگری برای توسعه پایدار کشور استفاده شود ؛ دولت ها در تمام دنیا از سرمایه گذاران به ویژه از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری حمایت می کنند و این موضوع نیز با توجه به ظرفیت های بالای استان همواره مورد توجه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: همه نهادهای مرتبط به حوزه گردشگری موظف به حمایت از صنعت گردشگری هستند تا سرمایه گذاران دلسرد نشوند و مسیر برای آنها هموار شود .
امیرانتخابی گفت: بخشی از خلاء های قانونی در حوزه گردشگری فرابخشی بوده و نیازمند تشکیل نشست های تخصصی و دستور حاکمیتی منطبق بر ضوابط برای حل و فصل است.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید کرد: با افتتاح رسمی خط ریلی راه آهن رشت – قزوین معضل ترافیک به حد مطلوبی کاهش یافته و ورود مسافر از طریق قطار مسافربری بر رونق گردشگری تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی ادامه داد : همچنین تسهیل در سرمایه گذاری با آغاز فعالیت پروژه یادشده یکی دیگر از مواردی است که با افتتاح این زیرساخت صورت می پذیرد.
خط آهن قزوین – رشت تا حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهوری بطور رسمی افتتاح خواهد شد. برای ساخت این خط آهن از سال ۸۴، هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.
خط آهن قزوین – رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر ظرفیت حمل سالانه سه میلیون و ۳۸۱ هزار نفر و ۹ میلیون و ۸۶۷ هزار تن بار را دارد .
حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن ۱۲۰ کیلومتر و قطارهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
۴۳ میلیون و ۶۲۵ هزار نفر در شش ماه نخست امسال، گیلان را بعنوان مقصد سفر برگزیدند که ۲۹ هزار و ۷۵۰ نفر از این تعداد را گردشگران خارجی تشکیل داده اند.

print

پاسخی بگذارید