تاریخ: ۱۵:۲۰ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
بیشترین پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان مربوط به  سازمان صمت است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: سازمان صمت با ۶۵ پروژه ، جهاد کشاورزی با ۱۳ پروژه و آب و فاضلاب با ۹ پروژه بیشترین پروژه های اقتصاد مقاومتی را در اختیار دارند .

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،کیوان محمدی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان افزود:  شیلات و پارک علم و فناوری با یک پروژه کمترین  طرح های اقتصاد مقاومتی را در استان  دارند.

وی تصریح کرد:  سه پروژه  سدهای لاستیکی، تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر و احیای صنعت نوغانداری را به عنوان سه پروژه بزرگ  اقتصاد مقاومتی استان اعلام کرده ایم.

وی اظهار کرد: ساماندهی پسماندها نیز از موضوعات اقتصاد مقاومتی استان است   که به طور جد  تمامی دست اندرکاران بسیج شدند تا کار پیشرفت داشته باشد.

محمدی با اشاره به اینکه احیای رودخانه زرجوب و گوهر رود در حال پیگیری است، ادامه داد:  در خصوص واگذاری ها حرکت خوبی انجام شده که دولت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شکل های مختلف یارانه داده که از این میزان  ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سهم گیلان شده است.

وی گفت: اهتمام داشتیم تا توزیع این اعتبار برای شهرستان ها عادلانه و براساس شاخص ها توزیع شود و فرماندارانی که سرعت بیشتری داشته باشند ،می توانند از اعتبارات بیشتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه  پروژه های بخش کشاورزی در سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید، گفت: دبیرخانه اوراسیا به گیلان  واگذار شده است  که می تواند در پیشبرد اقتصاد مقاومتی  در استان نقش خوبی  را ایفا کند.

وی همجنین با بیان اینکه اعتباراختصاص یافته برای تصفیه خانه فاضلاب  مسکن مهر ۱۰ میلیارد است ، گفت: اما اعتبار مورد نیاز ۲۷ میلیارد تومان است و اگر جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد در اتمام آن تاثیر گذار است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید