فتحی معاون بهره وری اقتصادی اوقاف مازندران
تاریخ: ۲۳:۵۷ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۸

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: موقوفات علاوه بر اینکه سرمایه معنوی و فرهنگی به‌شمار می‌روند در عین حال سرمایه اقتصادی نیز هستند.

به گزارش  اقتصاد شمال به نقل روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، علی فتحی، معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه  مازندران، اظهار داشت : سرمایه‌گذاری در موقوفات یکی از مهم ترین راهکارها برای افزایش بهره وری موقوفه و اجرای بهتر نیت واقف به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در مازندران موقوفاتی که قابل سرمایه‌گذاری هستند، پروژه های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی در آن اجرا می شود، افزود: این پروژه های عمرانی موقوفات در شهرهای بهشهر، ساری، آمل، بابل و تنکابن در حال اجراست.

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: نگهداری از عین موقوفه یکی از مهم ترین مباحث در راستای حفظ عین ساختمان موقوفه است که در راستای ماندگاری و بهره وری بیشتر موقوفه اجرا می شود.

فتحی از بازسازی، نگهداری و تعمیر ۱۰ رقبه عرصه و اعیان وقف طی سال جاری در مازندران خبر داد و گفت: ۴ هزار متر مربع ساختمان موقوفه در مازندران توسط معاونت بهره وری اوقاف مازندران تعمیر شده است.

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه موقوفات دارای درآمد برای تداوم درآمدزایی باید تعمیر و تجهیز شوند تا اجرای نیت واقف به‌درستی صورت گیرد، گفت: موقوفات علاوه بر اینکه سرمایه معنوی و فرهنگی به‌شمار می‌روند در عین حال یک سرمایه اقتصادی نیز هستند تا با دریافت عواید بتوان نسبت به اجرای نیت و کمک به نیازمندان هزینه کرد.

print

پاسخی بگذارید