تاریخ: ۵:۰۵ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۸

حسن روحانی رئیس جمهوری دست نوشته‌ای برای کودک هشت ساله‌ای که برای او نامه نوشته بود، نگاشت و همچنین از شاعر90 ساله روستای بیابانک تشکر و قدردانی کرد.

سرویس سیاسی اقتصاد شمال ،نامه نویسی برای رئیس جمهوری در سفرهای استانی و دیدارهای مردمی یکی از کارهای معمول است که طی آن مردم شهرهای مختلف استان با نوشتن نامه برای عالی‌ترین مدیر اجرایی کشور، خواسته‌های خود را با امید دیده شدن از سوی رئیس جمهوری روی کاغذ می‌آورند.

نامه‌های جمع‌آوری شده در سفرهای استانی و دیدارهای مردمی رئیس جمهوری توسط مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) که به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات، شکایات، انتقادات، طرح‌ها، ایده‌ها و درخواست‌های مردمی است، ثبت و به صورت دقیق مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و با اخذ دستورات لازم از سوی رئیس جمهوری و دیگر مسئولان ذیربط در نهاد ریاست جمهوری، اقدامات لازم برای حل مشکلات و اجابت تقاضای‌های مطرح شده از سوی صاحبان نامه‌ها، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

دو هفته پس از انجام  سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان (13 و 14 آذرماه) پاسخ نامه کودک هشت ساله سمنانی با دستنوشته دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری به دست «بنیامین قبیله» رسید و از شاعر آیینی 90 ساله اهل روستای بیابانک از توابع شهرستان سرخه که در سفر دکتر روحانی به زادگاهش، نامه‌ای همراه با کتاب احوالات چهارده معصوم و مجموعه اشعار خود را برای رئیس جمهوری ارسال کرده بود، قدردانی شد.

بنیامین با زبان خود از دکتر روحانی خواسته بود تا «به فکر بچه‌های روستا و آنها که پول ندارند باشد و کمک کند تا آنها بتوانند همیشه شاد و خوشحال باشند».

کودک هشت ساله سمنانی در نامه خود به رئیس جمهوری همچنین از علاقه فراوانش به ورزش و فوتبال گفته و تأکید کرده بود که درس خود را خوب می‌خواند تا موفق شود.

بنیامین وقتی نامه ارسالی خود به دکتر روحانی را با دستنوشته رئیس جمهوری در قابی شیشه‌ای بدست گرفت، سر از پا نمی‌شناخت و با شادی کودکانه خود به خوبی نشان داد که اصلاً منتظر چنین صحنه‌ای نبوده است.

مادر بنیامن ایستاده در آشپزخانه آپارتمان کوچکشان، اشک ریزان، شادی پسرش را به نظاره نشسته بود و مدام زیر لب این جمله را تکرار می‌کرد، «خدایا شکرت». برق شادی در چشمان بنیامین وقتی بیشتر شد که نماینده مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از او خواست، جعبه اهدایی از سوی این مرکز را باز کند و هنگامی که بنیامین لباس یکدست، ست ورزشی، توپ فوتبال و شیپور تشویق فوتبالی همرنگ تیم محبوبش را دید، لحظه‌ای برای پوشیدن لباس‌های ورزشی درنگ نکرد.

رئیس جمهوری برای بنیامین هشت ساله نوشت: «بسمه تعالی. بنیامین عزیز از این که با همه تلاش درس می‌خوانی و به ورزش علاقه‌مند هستی خیلی خوشحالم. از خداوند می‌خواهم شما را یاری کند تا به هدف‌های زندگی دست یابی. به پدر و مادر و اقوام محترم سلام برسان 15/9/97»

منبع:رکنا

print

پاسخی بگذارید