تاریخ: ۹:۳۷ :: ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
نگاهی به برنج آستارا/دانه های سفید صادراتی

فرماندار آستارا گفت: سرمایه گذاری کارخانه های شالیکوبی در بسته بندی برنج و سایر محصولات، می تواند فعالیت های آنان را دائمی کند و بستری برای اشتغالزایی پایدار باشد.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: استان های شمالی با قابلیت تولیدات کشاورزی می توانند نقش مهمی در تامین مواد غذایی داشته باشند و شهرستان آستارا نیز از جمله مناطق تولید برنج است که می تواند قابلیت مناسبی برای صادرات داشته باشد روابط عمومی فرمانداری این شهر   در خبری به این موضوع می پردازد که می خوانیم :

 یونس رنجکش روز جمعه در بازدید از کارخانه های شالیکوبی آستارا افزود: فعالیت چند منظوره شالیکوبی ها موجب رونق اقتصاد کشاورزی و بهره وری بهتر از روستاها می شود.
وی بیان کرد: برای رونق تولیدات روستایی، ثبات اقتصاد و اشتغال نیازمند تغییر رویکرد و توجه به تولید ارزش افزوده با ایجاد صنایع تبدیلی وابسته به حوزه کشاورزی هستیم.
فرماندار آستارا ادامه داد: سرمایه گذاری کارخانه های شالیکوبی در بسته بندی برنج و سایر محصولات، می تواند فعالیت های آنان را دائمی کند و بستری برای اشتغالزایی پایدار باشد.
رنجکش گفت: به بازنگری در روش ها و برنامه ریزی برای برند سازی محصولات کشاورزی نیاز است و این امر مهم در صادرات محصولات کشاورزی به کشور های منطقه حائز اهمیت است.
فرماندار آستارا اظهار کرد: علت تجاری نشدن محصولات کشاورزی برند سازی نشدن آنهاست و باید برای برندسازی محصولاتی نظیر برنج، کیوی و عسل برنامه ریزی شود.
وسعت اراضی زیر کشت در آستارا هفت هزار و ۵۰۰ هکتار است و سه هزار و ۲۰۰ هکتار آن به انواع برنج اختصاص می یابد و سالانه بیش از ۱۵هزار تن شلتوک و ۱۰ هزار تن برنج تولید می شود.

print

پاسخی بگذارید