تاریخ: ۲:۲۲ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۸

فیلم مستند «پـرتـره‌ خـانـم فرخزاد» به کارگردانی ماهور میرشکاک، در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درمی‌آید.

سرویس فرهنگی اقتصاد شمال:جمع‌آوری مجموعه عکسی از پرتره‌ زن‌هایی که به فروغ فرخزاد شباهت دارند، ایده اولیه‌ای برای ساخت مستند «پـرتـره‌ خـانـم فرخزاد» شد. این فیلم برای اولین بار در بخش مسابقه ملی مستندهای کوتاه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درمی‌آید.

ماهور میرشکاک، کارگردان مستند «پـرتـره‌ خـانـم فرخزاد» درباره‌ روند ساخت این مستند گفت: «برای جمع آوری مجموعه عکسی از پرتره‌ زن‌هایی که به فروغ فرخزاد شباهت دارند، فراخوانی منتشر کردم و برای پروژه‌ای درباره‌ فروغ از افراد شبیه به او دعوت به همکاری کردم. استقبال زیادی شد و همه منتظر ساختن فیلمی درباره‌ زندگی فروغ بودند.»

وی افزود: «از افراد متقاضی که عکس و اطلاعات خود را ایمیل کرده بودند، دعوت به مصاحبه کردم و در نهایت بیش از پنجاه نفر در مصاحبه حضوری شرکت کردند. البته سوژه این فیلم ابداً این زن‌ها که بعضی به فروغ شباهت دارند و برخی هم ندارند، نیستند. فیلم همچنان پرتره‌ فروغ فرخزاد است که پنجاه و سه سال از مرگش می‌گذرد.»

میرشکاک در پاسخ به این پرسش که پیش از این هم سینماگرانی در حوزه سینمای داستانی با اعلام فراخوان بازیگر اقدام به ساخت فیلم کرده بودند، پیرامون ایده‌ اعلام فراخوان در این مستند گفت:

«از ابتدای کار کاملا اطمینان داشتم که این پروژه با توجه به موضوعی که دارد، با هیچ گروهی از افرادِ منتخب کامل نخواهد شد مگر با آنهایی که احساس شباهت و غرابت با فروغ دارند و با کمترین واسطه، مصداقِ چهره منتشر شده از فروغ در جامعه امروز هستند.

در نهایت مستند «پـرتـره‌ خـانـم فرخزاد» حاصل مونتاژ تصویر افرادی است که به صورت کتبی و ویدیویی اجازه استفاده از تصاویر ضبط شده را به ما دادند.»

عوامل تولید مستند ۲۳ دقیقه‌ای «پـرتـره‌ خـانـم فرخزاد» عبارتند از ماهور میرشکاک (کارگردان و تهیه‌کننده)، بابک ابرغانی (فیلمبردار)، سعید زند (صدابردار) و نازنین نوروزیان (تدوین‌گر).

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذر به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

منبع:خبر

print

پاسخی بگذارید