مجری طرح آمایش گیلان
تاریخ: ۱۰:۰۰ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۴

مجری طرح آمایش گیلان گفت: این استان پیشتاز توسعه سبز آبی منطقه شمال ایران به مرکزیت کلانشهر جریان‌ساز رشت است.

به گزارش اقتصاد شمال ،مظفر صرافی  در جلسه هماهنگی و بررسی طرح آمایش استان که با حضور فرمانداران برگزار شد ، افزود: در این استان با تاکید بر سرمایه‌های طبیعی، انسانی و اجتماعی به شیوه خردمندانه و مبتنی بر ظرفیت زیستی در همبستگی و توسعه ملی و بهره مندی از نظام مدیریت یکپارچه، می‌توان بهروزی و فرهنگ فردی و اجتماعی را برای مردم فراهم کرد.
وی گیلان را قلمرو سبز و آبی ایران دانست و تصریح کرد: توسعه سبز آبی الگوی توسعه این استان است تا فشار بر منابع طبیعی کم شود از این رو ، پیشران الگوی توسعه اقتصاد سبز است و محیط زیست پایدار را با پیشرفت اقتصادی هدف می‌گیرد.
به گفته صرافی؛ پساب های گیلان بسیار بالاست و هیچ زمین مناسبی در استان برای دفن پسماند پیدا نکردیم و باید برای استفاده از این ثروت، اعتبارات ملی در نظر گرفته شود.
وی مصرف سرانه زمین در گیلان، استخراج منابع نفت و گاز دریای خزر توسط کشورهای حاشیه خزر و آلودگی ناشی از ترانزیت را از جمله نگرانی‌ها دانست و گفت : برخلاف تصور همگان مبنی بر پر باران بودن استان، تنش آبی در گیلان قریب الوقوع است.
کاظمیان عضو گروه مطالعه آمایش گیلان نیز با اشاره به اینکه ۱۰ هدف بنیادین در جهت توسعه سبز آبی گیلان تعیین کرده ایم ، گفت : حفاظت فعال و مدیریت خردمندانه از منابع طبیعی منحصر بفرد گیلان ، تقویت هویت در خود آگاهی های استانی مقدم بر هویت های محلی، گردشگری بوم آور، خلاق و مسئولیت‌پذیر و اقتصاد سبز آبی پویا و برون نگر از جمله اهداف آمایش سرزمین است.
استان گیلان دارای ۱۶ شهرستان، ۵۲ شهر و ۴۳ بخش، ۱۰۹ دهستان و دو هزار و ۵۸۳ آبادی دارای سکنه است.
بر اساس آخرین سرشماری گیلان دارای دو میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۹۶ نفر جمعیت است.
منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید