۲ هزار واحد صنعتی راکد تا پایان سال به چرخه تولید باز می‌گردند

معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از افزایش بازگشت واحدهای صنعتی راکد کشور به مدار تولید خبر داد و گفت: طبق دستور جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قرار شد تعداد ٢ هزار واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی تا پایان سال به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش ایرنا،بابک دین پرست روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت رویش طبرستان آمل در جمع خبرنگاران افزود: در این دوره از فعالیت دولت هفت دستور مستقیم از رییس جمهور مبنی بر خروج واحد های تولیدی از تملک بانک ها صادر شده است.
وی گفت : در حال حاضر یکهزار و ٧١٨ واحد تولیدی تحت تملک بانک ها قرار دارند که تاکید رییس جمهور خروج از تملک این بانک ها در اسرع وقت و بازگرداندن آنها به چرخه تولید است.
معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور اظهار داشت : در جلسه ای که دیروز برگزار شد قرار شد تمامی واحدهایی که توانایی بازگشت به چرخه تولید را دارند مشکلاتشان احصا و به کارگروه رفع موانع تولید استان ها معرفی شوند.
وی با بیان اینکه تمام این واحدهای تولیدی تا انتهای سال تعیین تکلیف خواهند شد ، افزود : بیشترین موانعی که وجود دارد قوانین تامین اجتماعی از جمله ماده ٣٧ آن است که متعلق به ۴۶ سال قبل است و طبق آن امکان واگذاری واحدهای تولیدی در تملک بانک ها، به افراد و یا خرید افراد متقاضی وجود ندارد.
دین پرست با بیان اینکه ستاد تسهیل در حال بررسی و رفع مشکل این قانون است ، گفت: با برطرف شدن این مشکل و امکان واگذاری واحدها به افراد ، مشکلات حدود ۴٠ درصد از واحدهای تولیدی احصا و به چرخه تولید باز می گردند.
وی افزود : طبق توافق انجام شده با روسای بانک ها قرار شد تملک واحدهای تولیدی به حداقل برسد و هیچ تملک بانکی منجر به تعطیلی واحد تولیدی نشود.
معاون اقتصادی وزیر کشور همچنین همچنین از تعیین و تکلیف چهار هزار و ۵٠٠ معدن غیرفعال خبر داد و گفت : طبق آمار وزارت صنعت و معدن و تجارت با بازگشت این واحدهای راکد ٨٨٨ هزار اشتغال ایجاد می شود که ١١١ هزار مورد آن اشتغال مستقیم خواهد بود.
شرکت رویش طبرستان در زمینه تولید گیاهان زینتی  و صاردات انتریوم، رز و لیلیوم فعالیت دارد. از دیگر فعالیت های این شرکت ساخت و راه اندازی پروژه های گلخانه ای مدرن به روش هیدروپونیک (بدون خاک) است.
افتتاح نخستین مرکز شبانه روزی رفع مشکلات تولید ، برگزاری کارگروه اقتصاد مقاومتی ، بررسی مسایل و مشکلات بخش اشتغال و کارگری و شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از دیگر برنامه های معاون وزیر کشور در سفر یک روزه اش به مازندران است.
استان مازندران بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعنی با سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریالی دارد که بیش از ۸۰ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

print

پاسخی بگذارید