برای انجام تعمیرات اساسی
تاریخ: ۱۶:۲۶ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۵

واحد 4 بخار نیروگاه نکا برای انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد .

به گزارش اقتصاد شمال ،عمادی مدیر روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه  واحد 4 بخار نیروگاه شهید سلیمی با ظرفیت 440 مگاوات جهت انجام نهمین تعمیرات اساسی از زمان راه اندازی اولیه تا کنون از مدار تولید خارج شد ه است ،افزود: تعمیرات اساسی و برنامه ریزی شده این واحد که به همت متخصصان و کارکنان نیروگاه انجام می شود 85 روز به طول می انجامد .

وی ادامه داد: کلیه تجهیزات و تاسیسات در بخشهای مختلف مکانیک , الکتریک , ابزاردقیق , شیمی و … طبق برنامه زمان بندی دمونتاژ و در صورت نیاز بازسازی , تعمیر, تست, تمیزکاری, تعویض و در نهایت نصب و مونتاژ می گردد .

عمادی تصریح کرد:  نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت 2214 مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاههای کشور , بالغ بر 4 درصد از برق کشور را تامین می کند .

مدیر روابط عمومی نیروگاه نکا با اشاره به اینکه  اولین واحد بخار نیروگاه در دوم مهر ماه سال 1358 وارد مدار تولید شد ،تصریح کرد: واحدهای بخار بعدی  نیز هر یک به فاصله تقریبی 6 ماه به شبکه سراسری برق کشور پیوستند.

وی یادآور شد: نیروگاه نکا در دهه شصت و با توجه به میزان مصرف برق بالغ بر 25 درصد برق کشور را تامین می کرد .

بازدید دانشجویان از توانمندی های نیروگاه نکا

 

عمادی همچنین در گفتگو با خبرنگار اقتصاد شمال به بازدید های دوره ای از این نیروگاه اشاره کردو اظهار داشت : دانشجویان رشته برق دانشگاه آزاد اسلامی نکا ودانشجویان رشته بهداشت حرفه ای دانشکده بهداشت  ساری  به طور جداگانه از نیروگاه شهید سلیمی نکا یازدید کردند.

وی ادامه داد:پخش کلیپهای معرفی نیروگاه, سختی فرایند تولید و مصرف بهینه برق , توضیحات کارشناسان نیروگاه و حضور در سایت به همراه بازدید از تاسیسات و آشنایی با واحدهای نیروگاهی از برنامه های بازدید این دانشجویان بوده است .

print

پاسخی بگذارید