نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نماز جمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۱:۰۲ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
از اهمیت حجاب و توجه به مشکلات مردم در ادارات

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  پرداختن به اهمیت حجاب در جامعه اسلامی و تقبیح رفتار رضاخانی در مورد کشف حجاب،اشاره به روز جهاد کشاورزی  و اهمیت آن در خودکفایی غذایی و هوشیاری در برابر خدعه دشمنان  از موضوعات مورد اشاره خطیبان جمعه این استان ها بوده است که در این باره می خوانیم:

امام جمعه گنبدکاووس:روحیه انقلابی و جهادی در ادارات و نهادها تقویت شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه گنبدکاووس افزود: امروز دشمنان تلاش دارند تا یاس و ناامیدی را در مردم نسبت به انقلاب، خدمات و موفقیت های آن ایجاد نمایند.
وی افزود: انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته، دستاوردهای زیادی در بخش های مختلف داشته و منشاء تحولات منطقه بوده است که بایستی آنها را برای مردم تبیین کنیم.
خطیب جمعه گنبدکاووس ادامه داد: اگر خواست های انقلاب و رهبری تبدیل به یک مطالبه عمومی شود، از فسادها و رانت های بسیاری در کشور جلوگیری می شود.
حجت الاسلام ترابی تاکید کرد: مطالبه گری و بیان توقعات که از دستاوردهای انقلاب است، بایستی مورد توجه جدی مردم و انقلابیون بویژه در دانشگاه ها قرار گیرد.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین برضرورت تقویت روحیه انقلابی و جهادی در ادارات و نهادها با هدف خدمت بیشتر به مردم تاکید کرد و گفت: استان گلستان درحوزه دامپروری ظرفیت زیادی دارد اما این ظرفیت ها کمتر ازسوی متولیان مورد توجه و تبلیغ قرار گرفته است.
حجت الاسلام ترابی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر فضای مجازی بویژه اینستاگرام توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: محتویات این فضای افسار گسیخته به عنوان ستون پنجم دشمن، علیه ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی عمل می کند که باید در راستای منویات رهبری انقلاب، نظارت بیشتری بر آن صورت گیرد.

امام جمعه موقت ساری:مبارزه با بدحجابی در سر لوحه امور قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: کشف حجاب توسط رضاشاه یک اقدام ضد اسلامی و ضد انسانی بود و او با این کار قصد داشت فرهنگ استبداد و استعمار را در کشور ساری و جاری کند و حکومت سکولار و لائیک را بنیان بگذارد.
وی گفت: ادامه این اقدام با همین اهداف همچنان از جانب دشمنان ادامه دارد و قصد دارند بی بند و باری را جایگزین توحید و یکتاپرستی کنند.
خطیب جمعه ساری از حجاب به عنوان نماد حیا، عفت، نجابت و رکن اساسی اسلام یاد کرد و افزود: تربیت دینی فرزندانمان را با حفظ حجاب تضمین می کنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: دشمنان برای رخنه در اعتقادات و باورهای فرزندانمان توطئه های گوناگونی دارند و قصد دارند از این طریف بویژه با بی حجابی مقدمات براندازی نظام الهی را برنامه ریزی کنند.
امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که مردم در هرحالت دلبسته به روحانیت هستند، گفت: توهین شاه در یکی از جراید به ساحت امام راحل و نامیدن قیام مردم با عننوان ارتجاع سیاه و سرخ، صبر شهروندان را لبریز کرده و با اعتراضات گسترده بساط ظلم و ستم را برای همیشه از کشور برچیدند.

امام جمعه رشت: آموزه های دینی به درستی آموزش داده شود

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) به تأکیدات دین مبین اسلام مبنی بر لزوم دقت والدین در آموزش موارد تربیتی به فرزندان متناسب با آداب اسلامی اشاره و اظهار کرد: فرزندان امروز ، صاحب مسئولیت های جامعه اسلامی در فردا هستند و باید به موضوع مهم اثر تربیت آنان در آینده توجه داشته باشیم.
وی شکل گیری مدینه فاضله را در دوران زعامت پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) دانست و ادامه داد: در زمان غیبت، عالمان دینی وظیفه آشناکردن امت با قوانین تریبیتی دینی را بر عهده دارند و مردم نیز باید با آموزش های دینی آشنا شده و بدانها عمل کنند.
امام جمعه رشت افزود: پایه های یک جامعه سالم در سایه انسان هایی شکل می گیرد که تربیت شده مکتب اسلام باشند.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری کشف حجاب در دوران رضاخان در دی ماه به دنبال سفر او به ترکیه خاطرنشان کرد: رضاخان متأثر از فرهنگ غرب، حجاب را عامل عقب‌ماندگی ایران می دانست و ترویج بی حجابی در جامعه از سوی او ، نمونه ای از انحراف در جامعه به دلیل تربیت غیر اسلامی است.
وی همچنین خواستار توجه بیشتر بانوان و دختران امروز به موضوع حجاب شد و با قدردانی از دخترانی که چادر را به عنوان حجاب برگزیده اند، خواستار تبلیغ آموزه های دینی بر اساس منطق شد.
آیت الله فلاحتی به در پیش بودن 19 دی ماه و سالروز قیام خونین مردم قم اشاره کرد و آن را حماسه ای بزرگ و با شکوه دانست و گفت: در سال ۸۸ نیز مردم ایران به ویژه گیلان مانند ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ درک و شناخت صحیحی از جریان ها داشتند و توانستند کاخ قدرت های سلطه گر را به لرزه درآورند.
وی با اشاره به اینکه نظام سرمایه داری غرب در حال افول است، اظهار کرد: دنیا به این نتیجه رسیده ایران اسلامی برنده عرصه های جهانی است.
امام جمعه رشت در خاتمه سخنانش به ۱۴ دی ماه روز جهاد کشاورزی اشاره و اضافه کرد: بخش هایی از منابع بودجه ای گیلان باید برای تامین آب و توسعه کشاورزی استان اختصاص داده شود ضمن اینکه امیدوارم با تلاش مسئولان شاهد استفاده بهینه از منابع آب، خاک و کشاورزی گیلان باشیم.

print

پاسخی بگذارید