تاریخ: ۲۳:۳۱ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۲

استاندار به همجواری گیلان با جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در فاصله کوتاه زمانی اشاره و بیان کرد: این حجم عظیم جمعیتی می‌تواند ظرفیت خوبی برای بازار استان گیلان باشد.

به گزارش اقتصادشمال ،مصطفی سالاری روز پنجشنبه در دیدار با هیئت امنا و نمایندگان دانشگاه‌های عضو اندیشکده مطالعات راهبردی گیلان به وجود ظرفیت‌های متنوع و ارزشمند در استان گیلان اشاره کرد و افزود: هر اقدامی که در این استان در بخش‌های کشاورزی، اقتصادی، گردشگری انجام شود ، ابتدا منافعش به مردم گیلان می‌رسد و این نسبت به استان‌های دیگر یک مزیت محسوب می‌شود.
وی وفاق و همدلی گسترده با نگاهی علمی و راهبردی را برای جذب نظرات و افکار عمومی گامی موثر در مسیر پیشرفت گیلان دانست و بر ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در جهت افزایش منافع مردم تاکید و تصریح کرد: در شرایط کنونی با توجه به تمایل کشورهای همجوار با گیلان برای توسعه روابط بین‌المللی با کمترین محدودیت ها مواجه هستیم.
سالاری به رشد ۷۰ درصدی مبادلات تجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی برای صادرات محصولات کشاورزی پشتیبان خوبی برای کشاورز گیلانی است.
وی با تاکید بر آینده نگری در جهت افزایش سطح رضایتمندی کشاورزان خاطرنشان کرد: با استفاده از تکنولوژی های موجود می توانیم میزان بهره‌وری در کشاورزی را چند برابر کنیم.
وی به افزایش قیمت محصولات تولیدی گیلان همچون برنج و چای اشاره و بیان کرد: تدابیری برای حفظ این قیمت در ماه‌های آینده انجام شده تا کشاورزان شاهد افزایش میزان درآمد خود باشند.
سالاری تحقق اهداف کلی نظام در بخش صادرات و واردات را در سایه گسترش روابط با کشورهای همسایه دانست و اظهار داشت: در بخش‌های مختلف برنامه وجود دارد و ممکن است نواقصی داشته باشد که با تعیین راهبردها برای هریک از محصولات گیلان می‌توانیم مقدمات مورد نیاز در جهت تحقق آن را فراهم کنیم.
استاندار به همجواری گیلان با جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در فاصله کوتاه زمانی اشاره و بیان کرد: این حجم عظیم جمعیتی می‌تواند ظرفیت خوبی برای بازار استان گیلان باشد.
سالاری با بیان اینکه در گیلان از ظرفیت‌های گردشگری نسبت به حجم بالای تعداد مسافران ورودی به این استان استفاده درستی نشده ، افزود: باید با ارائه خدمات مطلوب و متنوع مورد نیاز گردشگران در سطوح قیمتی مختلف برای گیلانیان ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی کنیم.
وی همفکری برای توسعه استان را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی باید بر زندگی مردم اثر مثبت داشته باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه ظرفیت راه آهن را نباید فقط محدود به مسافرت مردم استان کنیم، افزود: باید از ظرفیت تورهای گردشگری برای سفر هدفمند مسافران، توسعه حمل و نقل کالا و درآمدهای ترانزیتی با اتصال راه آهن به انزلی و آستارا برای رونق بخش ریلی گیلان بهره بگیریم.
وی به تصویب بالغ بر دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مختلف عمرانی گیلان در سفر اخیر رییس‌جمهوری به گیلان نیز اشاره و بیان کرد: تصویب این میزان از اعتبار در سفرهای استانی رئیس‌جمهوری در ادوار مختلف کم نظیر است که یک فرصت برای گیلان محسوب می‌شود.
استاندار گیلان به پروژه‌های مختلف اقتصادی در دست اجرای استان اشاره کرد و گفت: در مسیر تدوین شیوه‌نامه‌های مختلف با استفاده از خرد جمعی دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی در مجمع مشترک توسعه اقتصادی استان گام‌های موثری در جهت اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای مردم برداشته می‌شود.
وی طرح گیل پارک را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام با هدف تامین نیازهای ضروری مردم در مسیرهای بین جاده‌ای عنوان و تصریح کرد: در این مراکز بین راهی به معرفی ظرفیت‌های گردشگری و واحدهای اقامتی بوم گردی نیز پرداخته می‌شود.
استاندار گیلان افزود: استفاده از ظرفیت تولید گیاهان دارویی، احداث دهکده‌های جنگلی با هدف رونق گردشگری و کنترل ساخت و سازهای بی رویه با نظارت دقیق در روستاها از برنامه‌های دیگر در دست اقدام است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید