تاریخ: ۲۳:۴۴ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۱

دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی شب فرهنگی انزلی را با هدف مروری بر پیشینه و شکل گیری هویت بومی انزلی برگزار کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شروط تاثیرگذاری هرگونه حرکت فرهنگی تداوم و استمرار آن است .

فرهاد رحمان زاده تاکید کرد: انزلی دارای پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی است که متاسفانه بخش عمده ای از آن مغفول مانده و در این راستا اساتید بسیاری همچون عزیز طویلی برای شناساندن و نمایاندن پیشینه فرهنگی انزلی گام برداشته اند.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی گلدهی لاله های تالابی افزود: امیدوارم این جشنواره به همین شکل تداوم داشته باشد و به سرمنزل مقصود خود برسد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی خاطر نشان کرد: برگزاری شب فرهنگی یک رویداد تاثیر گذار در راستای نمایاندن و احیای پیشینه فرهنگی این شهر ساحلی است .

وی تاکید کرد: جشنواره گلدهی لاله های تالابی تا کنون تاثیرات خود را در میان مردم گذاشته اما امیدوارم روز به روز به مخاطبان آن اضافه شود ولی این جشنواره به یقین اشکالات و نکات کوچکی هم دارد که در صورت اصلاح شدن به پربار تر شدن آن کمک خواهد کرد .

رحمان زاده با اشاره به لزوم استفاده بیشتر از استعدادها و توانمندی های جوانان خوش ذوق و خلاق و پر انرژی برای کمک به برگزاری هرچه بهتر این جشنواره اظهار کرد: باتوجه به حضور بیش از دو میلیون نفر مسافر در ایام سفرهای تابستانه در بندرانزلی ، حضور این میهمانان و گردشگران از نقاط مختلف کشور و با فرهنگ ها و آداب و رسوم متفاوت در این شهر ساحلی، زمینه ای را فراهم می سازد تا علاوه بر بهره‌مندی آنان از برنامه های فرهنگی این جشنواره، فعالیت های انجام شده را به عنوان سوغاتی فرهنگی به دیار خود ببرند.

رحمان زاده تاکید کرد: تا رسیدن این جشنواره به درجه ملی و بین المللی راه زیادی در پیش است و باید اینگونه جشنواره ها به گونه ای هدفمند و با برنامه ریزی برگزار شوند که رسانه ها را برای انعکاس اخبار جشنواره در سطح ملی و بین المللی حداقل در حوزه کشورهای دریای کاسپین ترغیب کند .

جشنواره گلدهی لاله های تالابی انزلی با هدف شناساندن این گل زیبا و کم نظیر به عنوان شاخص اصلی تالاب بین المللی انزلی، فرهنگ سازی در جهت حفظ این گونه منحصر به فرد، توسعه صنعت گردشگری شهرستان و تعیین آن بصورت نمادی برای این شهر ساحلی در طرح ساحلی پاسداران انزلی برگزار می شود. لاله تالابی از گونه گیاهان آبزی است و بومی تالاب انزلی بوده لذا جزئی از بوم سازگان این تالاب محسوب می شود. از اواخر خرداد تا اواسط شهریور ماه زمان گلدهی آن است . همچنین بذر این گیاه خوراک پرندگان را تامین می کند و از سویی ساقه و ریزوم (ریشه های این گیاه) در آب می تواند پناهگاه مناسبی برای ماهیان باشد .

انزلی یک شهر ساحلی، توریستی و گردشگری است و در ۴۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

print

پاسخی بگذارید