نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۲۱:۱۸ :: ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
جواب منفی ایران برای مذاکره و رعایت حقوق عمومی

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان اشاره به جواب منفی ایران به مذاکره با آمریکا،نقاط ضعف خام فروشی،رعایت حقوق عمومی،مبارزه با فساد و توجه به معیشت مردم  را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

امام جمعه موقت ساری:اراده مردم همواره به شکست آمریکا در منطقه می‌انجامد

اراده مردم همواره به شکست آمریکا در منطقه می‌انجامد

امام جمعه موقت ساری گفت: آقای روحانی در سخنرانی خود در نشست سالانه سازمان ملل متحد ، عزت، شوکت و اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : مردم مبارز ایران اسلامی با پیروزی در انقلاب و متعاقب آن تسخیر لانه جاسوسی انزجار و تنفر خود را از آمریکا اعلام کردند و تحت هیچ شرایطی خواهان رابطه با شیطان بزرگ نیستند.
وی یاد آور شد: آمریکاپس از انقلاب اسلامی از طرق گوناگون سعی کرد به ایران اسلامی راه یابد، اما هر بار با اراده آهنین مردم ولایتمدار مواجه شد و بسختی شکست خورد.
خطیب جمعه ساری از ترورهای خیابانی، تحمیل جنگ هشت ساله، ایجاد اختلافات قومی و غیره از جمله برنامه های آمریکا برای دست یازیدن به ایران اسلامی نام برد و افزود: اینک پس از شکست های  پی در پی ملتمسانه درحواست مذاکره با ایران داده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت : ترامپ پس از دریافت پاسخ منفی از سوی مسئولان ایران اسلامی از چند کشور به عنوان دلال استفاده کرده تا بتواند با رئیس جمهوری محترم کشورمان تلفنی گفت و گو کند.
او ضمن تشکر از رییس جمهوری ، گفت: ایشان با تبعیت از اراده مردم ایران درخواست مصرانه برای مذاکره را رد کرد و به آمریکا و همپیمانانش پاسخ منفی داد.
یوسف پور افزود : در نتیجه اراده مردم ولایی و پیروی بی چون و چرا از رهبر معظم انقلاب هم اکنون ایران اسلامی به یک قطب مهم تاثیر گذار و تعیین کننده تبدیل شده و این امر بسختی ترامپ را زجر می دهد.
امام جمعه موقت ساری همچنین هفته نیروی انتظامی را به عموم نظامیان کشور تبریک گفت و از این نهاد به عنوان نماد اقتدار ملی یاد کرد و گفت: نیروی انتظامی به رغم وظایف سنگین و طاقت فرسا در همه حوزه ها توانست امنیت را به مردم هدیه دهد و رضایت مقام معظم رهبری را حاصل کند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی برای انجام وظایف محوله و ایجاد آسایش و آرامش برای شهروندان تا کنون ۱۷هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.
یوسف پور از ۱۶مهر به عنوان روز جهانی کودک نام برد و گفت : با توجه به دقت و حساسیت دین اسلام در تربیت فرزندان، روز جهانی کودک در ایران اسلامی به عنوان هفته کودک برگزار می شود.
وی به سلامت جسمی و روحی و تربیت کودکان تاکید کرد و افزود: تمام مسئولان بویژه خانواده و مسئولان آموزشی باید در این راستا بکوشند.

امام جمعه گرگان: آمریکا به دنبال فشار حداکثری برای تسلیم ایران است

هفته دولت بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مسئولان است

آیت الله‌ سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: این فشارها نه تنها ملت و نظام را تسلیم نکرد بلکه زمینه های رشد و پیشرفت کشورمان در عرصه های مختلف را نیز فراهم آورد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خام فروشی نقطه ضعف ایران در مسیر توسعه همه جانبه است افزود: جدا شدن اقتصاد ایران از وابستگی نفت گامی بسیار بزرگ برای توسعه پایدار و همه جانبه است.
نماینده ولی فقیه در گلستان با ابراز تاسف از این که کشور گرفتار خام‌ فروشی شده است، گفت: فرآوری نفت که اقتصاد ما بر پایه آن بنا نهاده شده از جمله روش های کسب درآمد پایدار و چند برابر شدن آن با فروش محصولات حاصل از فرآوری این ماده است.

آیت الله نورمفیدی افزود: ایران دارای معادن و مواد اولیه بسیار زیادی است که اگر فرآوری آن مورد توجه بیشتر قرار بگیرد شکوفایی اقتصاد چند برابر خواهد شد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: به عنوان مثال با کار بر روی سنگ معدن می توان محصول فرآوری شده را هر متر مکعب ۵۰۰ میلیون ریال به فروش برسانیم که در حال حاضر مواد اولیه این محصول به صورت خام از کشور خارج شده و با تبدیل به محصول جدید با چند برابر قیمت بار دیگر وارد ایران می شود.

نورمفیدی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر منع خام فروشی، خاطرنشان کرد: یک شیشه عطر با قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار به فروش می ‎رسد، در صورتی که مواد اولیه را کمتر از پنج دلار از ما خریداری می کنند و پس از فرآوری چندین برابر قیمت می فروشند.

امام جمعه گرگان با اشاره به دیدار اعضای خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری و تاکید بر رعایت حقوق عمومی گفت: مسأله حقوق عمومی در فرامین مقام معظم رهبری مطرح شده و امیدواریم در قوانین کشور نیز بیشتر دیده شود که این مهم اثرات مثبت در جامعه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به عملیات های انصارالله یمن و بمباران شرکت آرامکو و حمله اخیر به نجران عربستان، خاطرنشان کرد: در این حملات سه تیپ عربستان منهدم و هزاران خودرو نظامی و زرهی به غنیمت گرفته شد و عده زیادی از افسران و فرماندهان و سربازان و حتی از ملیت ‎های دیگر اسیر شدند.

نورمفیدی گفت: عربستان بعد از چند سال جنگ با یمن نتیجه ای به دست نیاورده و از سوی دیگر با اقدامات یمن در چنین شرایطی دنیا به این نتیجه رسید که مقاومت در برابر هر قدرتی جواب می ‎دهد و شاخصه های مقاومت در فلسطین، عراق و سایر کشورها هم اثرگذار است.
خطیب جمعه گرگان به اعتراضات اخیر در عراق اشاره کرد و گفت: دشمنان می ‎خواهند همان اقداماتی که در سوریه اتفاق افتاده را در عراق انجام دهند، اما بدون شک دلیل تمامی این اتفاقات در خارج از عراق است و شکی نداریم که عربستان سعودی و امثال آن پشت این شلوغی ‎ها قرار دارند.
امام جمعه گرگان همچنین ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: ناجا برای برقراری امنیت در همه عرصه ها حضور دارد و برای ایجاد نظم و امنیت ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم کشور کرده است.

امام جمعه رشت: سرمایه گذاران داخلی حمایت شوند

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این کلانشهر افزود: در تمامی عرصه های اقتصادی دنیا ثابت شده که دولت به تنهایی توانایی لازم برای ساز و کارهای صنعت را ندارد، بنابراین بایستی از سرمایه گذاران بهره گیرند.

وی با اشاره به سفر روز گذشته وزیر صمت به استان گیلان و بیان مطالبی در دیدار با او اظهار داشت: از جمله مطالب این بود که رهبر امسال را به نام رونق تولید نامگذاری کردند، آنچه که مربوط به صمت است این که هم در عرصه تولیدات و فناوری های جدید با همکاری مراکز دانش بنیان و پارک های علم و فناوری مجدانه تلاش کند و  هم این که کارخانجات فرسوده را رونق دهد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان این که به دلیل ناکارآمدی و نیمه فعالی برخی کارخانجات مشکلاتی برای کارگران فراهم شده و زندگی آنها را سخت کرده، تصریح کرد: بنابراین حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: به فرموده رهبری بایستی امروز در عرصه اقتصادی مجدانه تلاش و نیز به کارگران توجه شود.

آیت الله فلاحتی در ادامه سخنانش با اشاره به فرارسیدن روز و هفته نیروی انتظامی، روز حافظان امنیت عمومی جامعه بیان داشت: تقدیم ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، افتخاری برای آنها است.

وی با بیان این که ما هم به نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی افتخار می کنیم، اظهار داشت: امروز اقتدار کشورمان را در مرزهای جغرافیایی و داخلی، بخشی را مدیون این نیروها هستیم که مجدانه برای نظم و امنیت تلاش می کنند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توانسته بخشی از ناهنجاری هایی که عده ای در داخل جامعه ایجاد می کردند و می کنند، سامان دهد؛ پلیس راهور، فتا، پلیس بین اللملل، مرکز فوریت های پلیس، بازرسی پلیس و … همه در مقام ایجاد فضای امنیتی برای مردم هستند.

خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به فرمایشات سودمند چند روز گذشته رهبری در جمع فرماندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: رهبری فرمودند که سپاه بسیار کار کرد، خدمات انجام داد و من از سپاه راضی هستم، این سخن مدال افتخاری برای آنهاست، اما به دنبالش فرمودند که من به وضع موجود قانع نیستم.

print

پاسخی بگذارید