گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۹:۳۲ :: ۱۳۹۹/۰۱/۱۴

مدیر امور شعب بانک ملی و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های گیلان با بیان اینکه بر اساس مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی و در راستای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا، اقساط وام‌های قرض‌الحسنه مشتریان در تمامی بانکها به مدت سه ماه به تعویق افتاده است، گفت: بانک‌ها حق برداشت اقساط قرض‌الحسنه از حساب مشتریان را ندارند .

احداله امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  مشتریان دریافت کننده وام‌های قرض‌الحسنه تا پایان اردیبهشت‌ماه  ۹۹ اجباری جهت پرداخت اقساط خود ندارند .

وی افزود: در صورت عدم همکاری بانکها، وام گیرندگان می‌توانند شکایات خود را در سامانه بانک مرکزی به آدرس https://www.cbi.ir/InstLoanComplaint/ILCForm.aspx اطلاع دهند.

وی یاداور شد: بانک مرکزی علاوه بر وام‌های قرض‌الحسنه، مصادیق کسب و کارهایی که مشمول سه ماه تعویق اقساط خواهند بود را نیز اعلام کرده است.

امیری مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه را به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت  و  مراکز مربوط به گردشگری  از قبیل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را از جمله مشمولان این طرح عنوان کرد.

وی اضافه کرد: حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش از دیگر کسب و کارهای شامل این طرح می باشند.

وی اضافه کرد: همچنین براساس مصوبه بانک مرکزی ؛  مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی از دیگر مشمولان تعویق سه ماه پرداخت اقساط  وام می شوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای گیلان با قدردانی از کارکنان شبکه‌ بانکی به واسطه خدمات جهادگونه آنها در شرایط کنونی افزود: با عنایت به اینکه حضور فیزیکی مشتریان  در بانکها و رد و بدل کردن اسکناس یکی از عوامل عمده شیوع ویروس کرونا می‌باشد ، مردم برای انجام امور بانکی خود از سامانه‌های غیرحضوری ،درگاه ها و اپلیکیشن‌های مرتبط با خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنند.

وی یاد اور شد:  تاکنون تعداد ۴۰ نفر از همکاران شبکه‌ بانکی کشور به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

امیری به  ساعت خدمات رسانی بانک های استان به مشتریان نیز اشاره و تصریح کرد:  ساعت خدمت‌رسانی بانک ها به مشتریان  تا ۲۱ فروردین ماه جاری از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰ می‌باشد.

print

پاسخی بگذارید