گروه: اجتماعی
تاریخ: ۷:۴۸ :: ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
خواص گردو

گردو میوه های سنگی تک دانه ای است که از درخت گردو رشد می کند. آنها منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر هستند.

گردوی سالم و مقوی یکی از مقوی ترین انواع مغزها می باشد که در طب سنتی و اسلامی نیز بسیار توصیه شده است. گردو به دلیل داشتن مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا ۳ که دارد به کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند، باعث سلامت قلب و عروق شده و برای لاغری و کاهش وزن مفید است. خواص گردوی تازه هم مانند خواص گردوی خشک می باشد.

گردو آلی بدون سبزیجات (۳۰ گرم) شامل:

انرژی: ۲۰۰ کالری

کربوهیدرات ۳٫۸۹ گرم (گرم)

شکر: ۱ گرم

فیبر: ۲ گرم

پروتئین: ۵ گرم

چربی: ۲۰ گرم

کلسیم: ۲۰ میلی گرم (میلی گرم)

آهن: ۰٫۷۲ میلی گرم

سدیم: ۰ میلی گرم

 

گردو همچنین منبع خوبی از:

منگنز

مس

منیزیم

فسفر

ویتامین B6

اهن

 

آنها از نظر چربی های اشباع نشده و غیر اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا ۳ بسیار غنی هستند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین هستند.

 

آجیل ها به دلیل داشتن کالری با کالری بالا و پرچرب دارای اعتبار هستند. با این حال، آنها در مواد مغذی متراکم هستند و چربی های سالم قلب را تأمین می کنند.

 

ترکیب چربی های سالم، پروتئین و فیبر موجود در “گردو “به افزایش رضایتمندی و پر بودن کمک می کند. این باعث می شود در مقایسه با چیپس، کراکر و سایر غذاهای ساده کربوهیدرات، آنها را به عنوان میان وعده از سلامتی بیشتری برخوردار کنید.

 

گردو منبع خوبی از برخی ویتامین ها و مواد معدنی است. از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ویتامین B6: این ویتامین به تقویت دستگاه ایمنی و سلامت دستگاه عصبی کمک می کند. کمبود این ویتامین باعث کم خونی (آنمی) می شود.

 

مس: مس موجود در گردو از مواد معدنی مفیدی است که موجب تقویت سلامت قلب ، بهبود به عملکرد دستگاه ایمنی بدن، استخوان ها و اعصاب نیز از سایر وظایف این ماده ی معدنی است.

 

اسید فولیک: با عنوان فولات و ویتامین B9 نیز شناخته می شود و کمبود این ویتامین در دوران بارداری باعث تولد نوزاد ناقص می شود.

 

ویتامین E: گردو محتوی مقدار زیادی از این شکل ویتامین E است که برای مبارزه بدن با سرطان نیاز است.

 

فسفر: نزدیک به ۱٪ بدن ما را فسفر تشکیل می دهد. این ماده ی معدنی به طور عمده در استخوان ها یافت می شود و اهمیت خاصی در بدن دارند.

 

منگنز: بیشترین مقدار این ماده ی معدنی مهم در مغزها، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

 

print
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید