تاریخ: ۱۵:۳۴ :: ۱۳۹۹/۰۸/۲۸

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تعویق دو هفته‌ای برگزاری سی و دومین جشنواره استانی تئاتر به‌دلیل محدودیت‌های اعلام شده توسط ستاد کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به ایرنا، سید امیر مصباح بیان کرد: بر اساس آن‌چه پیش از این اعلام کردیم تمام برنامه‌های سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با تصمیمات ستاد ملی کرونا هماهنگ می شود که این تغییر نیز پیرو محدودیتهایی است که طی دو هفته آتی در سطح شهرها اعمال خواهد شد.
وی ادامه داد: پیش از این، زمان برگزاری جشنواره استانی تئاتر، اول تا چهارم آذرماه اعلام شده بود که با این تصمیم، برگزاری اختتامیه سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان نیز که قرار بود همزمان با جشنواره تئاتر استان برگزار شود به تعویق افتاد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز در برخی از شهرهای استان، تأکید کرد: حفظ سلامت هنرمندان و شهروندان بسیار حائز اهمیت است؛ بر همین اساس امسال جشنواره بدون حضور تماشاگر و تنها با حضور تعداد محدودی از اعضای گروه‌های شرکت کننده برگزار خواهد شد.
مصباح با بیان اینکه پیگیر پوشش تصویری اجراها به صورت زنده از طریق فضای مجازی هستیم، افزود: با توجه به شرایط جامعه و تصمیمات ستاد کرونا، باز احتمال تغییر برنامه‌های سی و دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان وجود دارد که زمان دقیق برگزاری جشنواره اطلاع رسانی می شود.
جشنواره تئاتر استانی هر ساله با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان و با هدف رشد، گسترش و ساماندهی هنر تئاتر برگزار می‌شود.
رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از دیگر اهداف جشنواره امسال است که در محورهای جهش تولید، کووید ۱۹ و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده، فرهنگ و هنر بومی، منطقه‌ای و ایرانی، اسلامی و موضوعات مرتبط با یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک برگزار می‌شود.

print

پاسخی بگذارید