تاریخ: ۲۲:۵۴ :: ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
قطعی برق در گلستان تا ۴۸ ساعت آینده ادامه دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به تلاش برای حل مشکل سوخت مورد استفاده نیروگاه‌های استان گفت که در صورت رفع این کمبود باز هم قطعی برق مناطق گوناگون استان تا ۴۸ ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

علی‌اکبر نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته به دلیل کمبود تولید، مجبور به قطع برق مشترکان خانگی در گلستان شدیم اما امروز با قطع برق واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی این مشکل تا حد زیادی کاهش یافته و وضعیت توزیع خانگی این انرژی در استان به ثبات حداکثری رسید.

استان گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد که در این شهرک ها و نواحی صنعتی هفت هزار و ۹۶۶ واحد بهره بردار مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل نبود سوخت کافی، بخشی از توان تولید نیروگاه‌های علی‌آباد و رامیان و تمام ظرفیت نیروگاه مراوه‌تپه از چرخه خارج گردید.

وی به قطع برق روز گذشته در استان اشاره کرد و گفت که این اقدام موجب صرفه جویی هفت درصدی این انرژی در مقایسه با روز ماقبل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود: اگر مواد اولیه و سوخت نیروگاه ها به موقع و به طور کامل تامین شود مشکلی در تولید برق نداریم.

گلستان  ۷۵۰ هزار مشترک برق خانگی، تجاری و صنعتی دارد که به طور میانگین روزانه ۴۰۰ تا ۴۲۰ مگاوات است

نصیری همچنین به فعالیت مزارع ارز دیجیتال با استفاده از ماینر در گلستان اشاره کرد و گفت: مکان‌ها و صنایع متروکه‌ای که به یکباره مصرف برق آنها خارج از حد متعارف رشد می کند کنترل شده و در صورت مشاهده با آن ها برخورد قانونی خواهد شد.

ماینر، سخت‌افزار یا دستگاهی است که از آن برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار استفاده می‌شود.

وی در خصوص تاریکی جاده‌ها، خیابان‌ها و معابر شهری گلستان هنگام خاموشی و قطعی برق گفت: در جاده‌های استان برق ستون‌ها به صورت یک در میان قطع می شود و تلاش می کنیم تا حد ممکن از خاموشی کامل در جاده‌هاه جلوگیری کنیم.

با وجود تاکید مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان مبنی بر تلاش برای برقراری روشنایی حداقلی در جاده ها، مشاهدات خبرنگار ایرنا نشان می دهد شامگاه گذشته جاده های غرب استان به دلیل قطع سراسری برق در خاموشی کامل به سر بردند.

نصیری در ادامه افزود: زمان و محدوده قطعی برق به نیروی انتظامی اعلام می شود تا برنامه ریزی برای برقراری نظم و امنیت در ساعات خاموشی انجام شود.

در شرایطی که مدیرعامل برق گلستان، کمبود گاز را عامل کاهش ظرفیت تولید نیروگاه های استان اعلام کرد، سخنگوی شرکت گاز استان معتقد است: قطعی گاز نیروگاه‌های تولید برق و برخی واحدهای تولیدی ارتباطی با کمبود گاز ندارد.

سیدجلال ابوالقاسمی به ایرنا گفت: شرکت گاز موظف به تامین سوخت هشت ماهه نیروگاه ها است و از آذر تا اسفند نیروگاه ها باید برای ادامه فعالیت از سوخت جایگزین که اغلب مازوت است استفاده کنند.

وی بیان کرد: به دلیل ضرورت پرداخت نقدی هزینه مازوت و نیاز به ماشین های فراوان حمل، نیروگاه ها و واحدهای صنعتی علاقمند به استفاده از گاز برای تولید هستند.

وی ادامه داد: اولویت اول توزیع گاز، مشترکان خانگی و سپس جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی است.

سخنگوی شرکت گاز گلستان گفت: میانگین میزان مصرف گاز استان در روزهای عادی ۱۰ میلیون مترمکعب است اما در سرمای چند روز قبل این مقدار به ۱۴ میلیون مترمکعب رسید.

شرکت گاز گلستان، علاوه بر جایگاه سی ان جی و واحدهای تولیدی، حدود ۵۹۸ هزار و ۴۰۰ مشترک مصرف کننده گاز طبیعی دارد که میانگین مصرف بخش خانگی در روز عادی و خارج از فصل زمستان بین ۶ تا هشت میلیون متر مکعب است.

print

پاسخی بگذارید