تاریخ: ۲۳:۳۸ :: ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
تشکیل پرونده ۵۵ میلیارد ریالی برای سه کشتارگاه طیور در گیلان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل پرونده تخلف با جریمه ای افزون بر ۵۵ میلیارد ریال برای سه کشتارگاه طیور در استان خبر داد.

مهدی نقدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به الزام به ثبت زنجیره مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه  و داشتن کد رهگیری برای این محصول اظهار داشت: از  هفت کشتارگاه صنعتی طیور در گیلان ، برای سه کشتارگاه بدلیل عرضه مرغ بدون کد رهگیری و برچسب پرونده تخلف با جریمه افزون بر ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی تشکیل شد.

وی خاطر نشان کرد:  بر اساس قانونی که اخیرا مصوب شده است با همکاری شرکت پست و کشتارگاه‌های طیور خودروهای حامل گوشت مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه به طور سیستماتیک رهگیری می شوند.

نقدی،  همچنین از رصد و نظارت تراکنش واحدهای صنفی مرغ فروشی نیز طی روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدامات به منظور جلوگیری از سوء استفاده برای عرضه مرغ به قیمت بالاتر از قیمت مصوب انجام می شود.

به گزارش ایرنا، براساس این مصوبه ؛ فعالیت های زنجیره تولید تا توزیع گوشت مرغ باید در بستر سامانه جامع تجارت اتفاق بیفتد و عرضه گوشت مرغ توسط واحدهای فاقد ثبت نام ممنوع است.

رصد زنجیره مذکور از طریق سامانه تجارت و رصد سیستم حمل و نقلی توزیع گوشت مرغ از طریق سامانه رهگیری مرسولات شرکت پست صورت خواهد گرفت تا از هرگونه عرضه خارج از شبگه گوشت مرغ پیشگیری شود و عرصه برای فعالیت دلالان و واسطه ها در این بازار کاملا تنگ شود.

براساس آمار سال ۹۹، استان گیلان با ۸۴۳ واحد مرغداری با ظرفیت بیش از ۱۹ میلیون قطعه، ۱۰ درصد گوشت مرغ کشور را تولید می کند.گیلان از کانون های تولید گوشت مرغ است و با دارا بودن رتبه پنجم تولید مرغ کشور ۱۰ درصد این محصول را تولید می کند چنانکه سالانه ۹۰ تا ۹۵ میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام و حدود ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

با وجود تاکید استاندار و دادستان گیلان مبنی بر لزوم عرضه مرغ به قیمت مصوب و تلاش دستگاههای مرتبط  ؛ افزایش قیمت مرغ در بازارهای استان های همجوار موجب کمبود مرغ به قیمت مصوب و چند نرخی شدن آن در بازار گیلان شده است.

print

پاسخی بگذارید