نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نماز جمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی
تاریخ: ۱۹:۲۱ :: ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
از بودجه استان های شمالی تا سفر رئیس جمهور

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  پرداختن به بودجه استا های شمالی وسفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان گلستان ، اهمیت جایگاه احترام به ائمه اطهار و تبریک ولادت حضرت زینب (س) و گرامی داشت روز پرستار  از موضوعات مورد اشاره خطیبان جمعه این استان ها بوده است که در این باره می خوانیم:

امام جمعه ساری:جنایات 40 ساله آمریکا باید برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: آمریکا و نظام صهیونیستی دشمنان درجه یک جمهوری اسلامی هستند و نظام الهی از بدو شکل گیری با دشمنی و توطئه های گوناگون این دو خبیث مواجه بوده است.
وی ادامه داد: باید برای مردم دسیسه چینی آمریکا بر ضد نظام الهی تبیین و مشخص شود که آمریکا به رغم شکست های پی در پی همواره در فکر دسیسه چینی است.
خطیب جمعه ساری گفت: هرگز نباید جنایانت آمریکا و همپیمانانش از حافظه مردم ایران حذف شود و همچنین شهروندان تحت تاثیر فریب مظلوم نمایی و اظهار دوستی شیطان بزرگ قرار گیرند.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری اضافه کرد: حمایت از تروریست ها و عدم رعایت حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی تهمت ناروایی از سوی شیطان بزرگ برای سرپوش گذاشتن به اعمال ننگینش است.
وی گفت: مردم آمریکا باید با حذف دونالد ترامپ از صحنه سیاست ، کشور و تاریخ سرزمینشان را از دست این ملعون ریاکار نجات دهند.
طبرسی افزود: با توجه به نزدیک شدن جشن پیروزی انقلاب قطعا آمریکا و همپیمانانش خدعه و نیرنگ تازه ای در سر دارند که آن هم با توجه به ولایتمداری مردم، به شکست می انجامد.
عضو خبرگان رهبری گفت: اسکان دهی منافقیت در خاک عراق ترفندی جدید از سوی آمریکاست و ترامپ نادان قصد دارد اینگونه ترور و نا امنی را در منطقه رواج دهد، غافل از اینکه مردم خداجوی ایران اسلامی دوش به دوش سپاهیان، بسیجیان و ارتشیان در مقابل این مکر شیطان بزرگ می ایستند.

امام جمعه گرگان:دعوت امام جمعه گرگان برای استقبال باشکوه از رییس جمهوری

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گرگان اظهار داشت: استقبال از رییس جمهور از سوی مردم شیعه و سنی، بلوچ، سیستانی، ترکمن، فارس شهرهای گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله، آزادشهر، رامیان و مراوه تپه، ضمن تشویق دولتمردان، بار دیگر جایگاه جهانی انقلاب اسلامی را به دنیا نشان خواهد داد.
وی همچنین از فراهم شدن زمینه سفر دولت تدبیر و امید به استان از استاندار و مسوولان اجرایی گلستان قدردانی کرد.
نخستین سفر دولت تدبیر و امید در آذر ماه سال 1393 انجام شد.
قرار است رییس جمهوری به همراه تعدادی از اعضای کابینه دولت تدبیر و امید دوشنبه آینده به گلستان سفر کنند.
سخنرانی در جمع مردم گنبدکاووس، دیدار با فعالان سیاسی، فرهنگی و حضور در نشست خبری از جمله برنامه های سفر دکتر روحانی به گلستان است.
خطیب جمعه گرگان همچنین گفت که اعلام پرتاب سه ماهواره ایران به فضا در گرامی داشت 40 سالگی انقلاب اسلامی، نشان دهنده پیشرفت کشورمان در دنیا است.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که امروز ایران نهمین کشور پرتاب کننده ماهواره به دنیا است گفت: دستیابی به دانش هوا و فضا به دست متخصصان بومی مایه افتخار و مباهات است.

امام جمعه رشت:نمایندگان در بررسی بودجه، به همه بخش ها توجه کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) افزود: بایستی به این مهم در بررسی بودجه توجه شود تا آسیب های گذشته؛ در سال آینده متوجه بخش های پایین جامعه نشود.
وی با تاکید بر ضرورت شفافیت در بودجه 98 و مطلع کردن مردم از آن اظهار داشت: نمایندگان مجلس آگاه و مطلع بوده و در بررسی بودجه مطالبات مردم را در نظر بگیرند و در ارائه شفاف آن به مردم اقدام کنند.
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش در خطبه های نماز جمعه با اشاره به توطئه های همیشگی دشمنان علیه جمهوری اسلامی بیان داشت: یکی از اهداف دشمنان با توطئه های جدید ایجاد آشوب های منطقه ای است، اما ملت ما همواره از همه خطرات و توطئه ها به سلامت عبور کرده و می کنند.
وی با بیان گزیده ای از سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم قم در چهارشنبه گذشته مبنی بر اینکه قم شهر انقلاب، مرکز و مادر انقلاب است، گفت: دشمن کانون حمله خود را متوجه قم کرده، از مکر دشمن نباید غافل شد؛ بزرگان و جوانان قم نگذارند دست های خائن نقش کانونی قم را کمرنگ کند.
خطیب جمعه رشت به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار نیز اشاره کرد و با تبریک این روز به همه پرستاران اظهار داشت: از نزدیک با گرفتاری ها و مشکلات پرستاران آشنا هستم، متاسفانه این قشر به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

print

پاسخی بگذارید