نگاهی به نمازجمعه های استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۷:۱۴ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
از شکستن شاخ غول های جهانی تا نکوهش روزه خواری در ملاء عام

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان  اقتدار ایران اسلامی و نشان ندان ضعف در برابر زیاده خواهی آمریکا و غرب، توجه به اعمال و برکات ماه مبارک رمضان و توجه به امر به معروف و رعایت موازین شرعی در خصوص ماه مبارک رمضان و منع از روزه خواری در ملاء عام  را  از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

 

امام جمعه ساری :اقتدار ایران اسلامی دستخوش خواسته های آمریکا نخواهد شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : دستاوردهای بی شمار جمهوری اسلامی حاصل خون جوانان غیور کشورمان بوده و آمریکا نمی تواند با طرح شرایط دلخواه خود تغییری در آن به وجود آورد.
وی ادامه داد : آن دسته از افرادی که خواهان مذاکره با آمریکا هستند، بدانند که شیطان بزرگ می خواهد کشورمان را همچون موم در دستان خویش بگیرد و تازه در آن صورت هم رضایت نخواهد داد و به بهانه های گوناگون در صدد فتنه انگیزی و شیطنت برخواهد آمد.
امام جمعه ساری گفت : خروج آمریکا از برجام نشانگر سست عهدی و دشمنی آن کشور علیه ایران اسلامی است و حضور شبانه وزیر خارجه آمریکا در عراق و عدم پذیرش خواسته نابخردانه او خود دلیلی از حقانیت جمهوری اسلامی و اسلام ستیزی شیطان بزرگ دارد.
وی افزود : تهمت تروریستی به سپاه پاسداران و کوشش برای قطع هر نوع صادرات از ایران و سایر شیطنت ها نشانگر وحشت و کینه آمریکا از جمهوری اسلامی است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : مردم انقلابی ایران بدون توجه به تحریم، تهدید و انواع یاوه سرایی ها همواره گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب داشته و برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.
او همچنین با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود : همه ما در مقابله به مفاسد اجتماعی اعم از بدحجابی و تظاهر به روزه خواری مسئول هستیم.

تاکید امام جمعه گرگان:ذات دروغگویی آمریکا در برجام ثابت شد

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار داشت: اگر دولت آمریکا راست می گوید و به فکر مردم ایران است، دست از تحریم و فشار بردارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تحریم ها حتی در سیل اخیر اجازه نداد کمک های ایرانیان مقیم کشورشان به دست هموطنان سیل زده برسد.
نورمفیدی با بیان اینکه ترامپ به زعم خود سعی دارد ملت ایران را به شورش وا داشته و در اتاق فکرشان علیه مردم ما طرح و برنامه ریزی کند، اضافه کرد: بزرگنمایی تحریم اقتصادی، بی فایده جلوه دادن مقاومت، مایوس کردن جوانان، ایجاد شایعه پراکنی و تحرکات بیرونی و داخلی در کنار ذخیره سازی کالاهای اساسی توسط خود مردم و مسائلی از این قبیل برنامه های اتاق فکر آمریکا است.
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین به سخنان رییس جمهوری و بیانیه شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و گفت: هرچند آمریکا زیر قول و امضای خود زد و بدعهدی و پیمان شکنی خود را به دنیا ثابت کرد اما ایران همچنان متعهدانه عمل می کند.
نورمفیدی خاطرنشان کرد: البته کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس هم باید تکلیفشان را روشن کنند که می خواهند در زمین آمریکا بازی کنند یا به تعهداتشان پایبند باشند.
خطیب جمعه گرگان همچنین با تبریک ماه مبارک رمضان روزه خواری در ملاء عام را نکوهش کرد.

امام جمعه رشت:نباید مرعوب قدرت های سلطه گر شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: با توجه به موضع گیری های اروپایی ها ، مسئولان ما متوجه شدند که آنان نیز همانند آمریکایی ها غیرقابل اعتماد هستند و این در حالیست که بارها این موضوع را از همین تریبون اعلام کردیم.
وی با تصریح اینکه ایران اسلامی از قدرت هسته ای برای موارد صلح آمیز استفاده می کند، ادامه داد: ملت ما در طول ۴۰ سال گذشته با شرارت ها و دسیسه های مختلف قدرت های استکباری و دشمنان مواجه شده و در همه موارد ، شاخ غول های جهانی را شکسته و مهمترین دلیل این پیروزی؛ وجود رهبری روشن ، آگاه و دلسوز، فقیه و مدبر است که جامعه را به خوبی مدیریت می کند.
امام جمعه رشت اضافه کرد: هم اینک نیز همه قدرت ها در برابر ملت ایران به زانو درآمده اند که به دلیل صبر و مقاومت ملت و همچنین مدیریت داهیانه رهبر معظم انقلاب است که از این بابت به هیچ وجه مسئولان نظام نباید به جز خدا از هیچ فرد و یا قدرتی بترسند.
وی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان انقلاب برای ایجاد وحشت میان مردم با استفاده از ابزار رسانه گفت: دشمنان بدانند که ملت ما همان ملتی هستند که هشت سال در دفاع مقدس ، مقابل تمام قدرت های جهان ایستادگی کرد.
آیت الله فلاحتی به پیروزی غرورآفرین اخیر مردم فلسطین نیز اشاره و اضافه کرد: رژیم صهیونیستی بار دیگر طی جنگ دو روزه به ذلت کشیده شد و مردم ، این رژیم غاصب را تسلیم کردند.
وی یادآور شد: پیروزی فلسطینان نشات گرفته از مقاومت و اراده مردم است و فلسطینی ها این مقاومت را از ملت ایران آموختند.

print

پاسخی بگذارید