استاندار:
تاریخ: ۲۳:۵۲ :: ۱۳۹۷/۱۲/۰۳

استاندار گلستان با بیان اینکه در سالجاری بیش از 100 مجموعه بوم گردی دراین استان به بهره برداری رسیده است، گفت: توسعه این فضاها و اشتغال ایجاد شده از این ناحیه نقش ویژه ای در بهبود وضعیت بیکاری در استان داشته است.

به گزارش اقتصاد شمال ،سید مناف هاشمی عصر جمعه در آیین بهره برداری از مجموعه بوم گردی روستای ده چناشک شهرستان مینودشت در شرق گلستان افزود: ظرفیت گردشگرپذیری استان گلستان از موهبت های خدادادی است که می تواند در زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی استان موثر باشد.
وی افزود: برای استفاده بهینه از این ظرفیت، وام ها و تسهیلات مناسبی از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان ارائه می شود.
مجموعه بومگردی روستای ده چناشک مینودشت دارای هشت واحد اقامتی است و برای بهره برداری از آن دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده که یک میلیارد ریال آن به صورت تسهیلات از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان تامین شده است.
استاندار گلستان در ادامه سفر خود به شهرستان مینودشت با حضور در روستای دوزین، مرکز بخش کوهسارات شهرستان مینودشت به بررسی مسائل و مشکلات این بخش پرداخت.
بوم گردی یا گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در کشورمان است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پر ازدحام راهی روستاهای بکر و دورافتاده می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره دمی و ساعتی، شاید هم روزی و هفته ای را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند.
به معنای دقیق تر گردشگران بوم گرد به روستاها می روند تا همانند آن ها زندگی کنند، مانند آن ها غذای محلی بخورند، مانند آن ها به طبیعت بروند تا لذت های یک زندگی ساده و صمیمی روستایی را تجربه کرده و از آن بهره مند شوند.
هم اینک 150 واحد بوم گردی روستایی در استان گلستان فعال است و این واحدها مورد استقبال خوب مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

print

پاسخی بگذارید