تاریخ: ۱۰:۵۹ :: ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
افزایش وجه تضمین قراردادهای آتی زعفران

بورس کالا در اطلاعیه ای از افزایش وجه تضمین در قراردادهای آتی زعفران نگین از روز جاری خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: مطابق با بند ۴۴ ماده یک دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی، مشتریان دارای موقعیت تعهدی باز در قراردادهای آتی زعفران نگین موظف هستند تا پایان جلسه معاملاتی امروز یکشنبه ۲۰ خردا ماه ۹۷ مبلغ ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر قراداد آتی به عنوان وجه تضمین اضافی علاوه بر مقادیر فعلی وجوه تضمین، در حساب عملیاتی خود تامین کند.

بر این اساس، پس از پایان جلسه معاملاتی امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه، مبلغ وجه تضمین برابر با ۷۰۰ هزار ریال وجه تضمین اولیه به همراه وجه تضمین اضافی ۲۰۰ هزار ریال، در مجموع مبلغ ۹۰۰ هزار ریال تعیین می شود.

معامله ۱۸ هزار و ۱۵۰ قرارداد آتی زعفران نگین

گفتنی است، در اولین روز از معاملات هفته جاری در بازار قراردادهای مشتقه در بورس کالا، سرمایه گذاران و فعالان بازار زعفران تعداد ۱۸ هزار و ۱۵۰ قرارداد آتی زعفران نگین را معامله کردند.

بر اساس این گزارش، این تعداد قرارداد آتی زعفران در حالی در بازار خرید و فروش شد که ارزش معاملات روی این نماد معاملاتی به ۱۳۹ میلیارد و ۹۳۲ میلیون ریال بالغ شد.

در جریان این معاملات، ۱۸ هزار و ۱۵۰ قرارداد زعفران نگین برای تحویل در شهریور ماه ۹۷ در حالی معامله شد که تعداد موقعیت های باز نیز به ۱۲ هزار و ۴۰۲ موقعیت رسید.

قیمت ها در بالاترین سطح به ۷۷ هزار و ۵۰۰ ریال رسید که حاکی از نوسان مثبت سه درصدی نسبت به قیمت تسویه معاملات روز پیش از آن بود؛ قیمت هر گرم زعفران در پایین ترین سطح نیز به رقم ۷۴  هزار و ۸۰۰ ریال کاهش یافت تا در نهایت قیمت تسویه روزانه به رقم ۷۵ هزار و ۳۰۰ ریال برسد.

متن اصلاعیه بورس کالا

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید