تاریخ: ۱۸:۴۷ :: ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
افزایش ۲۴۵۰۰ واحدی شاخص بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۴۵۳۶ واحدی معادل ۱.۶۴ درصد به یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۸۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۴۸ واحدی به ۲۲ هزار و ۴۰۹ واحد رسید.

 امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه دهم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۱۲۵ واحدی معادل ۱.۶۴ درصد به رقم ۳۷۹ هزار و ۶۶۰ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۴۸۲ واحدی، عدد ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۳۵۲ واحدی به رقم ۲۸۷ هزار و ۳۴۴ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۲۸۷۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۶۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۵۲۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۲۱۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۴۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، میدکو، پارس، تاپیکو، کچاد و نوری با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبریز، وکار و وتجارت، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۹۹۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۶۳ هزار و ۲۲۹ نوبت معامله و به ارزش ۹۹ هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سنیر(سیمان‌ سفید نی‌ریز) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای لپارس، ثاخت، کرازی و کحافظ بود. همچنین نماد معاملاتی وکار(بانک‌ کارآفرین‌) با ۴.۶۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خشرق، دلر ، بالبر و وایران قرار گرفتند.

 

print

پاسخی بگذارید