تاریخ: ۱۴:۰۰ :: ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
افزایش ۲۷ درصدی تلفات ناشی حوادث کار

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی چهار ماهه امسال ۴۷ نفر(۴۵ مرد و ۲ زن) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ، دکتر علی عباسی با بیان اینکه از این موارد ۳۳ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند ،افزود : بر اساس آمارهای موجود در چهار ماهه سالجاری سقوط از بلندی با ۲۲ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می دهد و برق گرفتگی با ۱۱ ، جسم سخت با ۹ و سایر با ۵ فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.
تیر ماه بیشترین فوتی
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود :در چهار ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۸ مورد در تیر ماه و کمترین آن با ۳مورد در فروردین ماه ثبت شده‌ است .
شهرستان ساری بیشترین شهر
این مقام اجرایی استان تصریح کرد : طی این مدت شهرستان‌های ساری با ۷ فوتی ، بابل با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های بابلسر ، گلوگاه و محمود آباد هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.
تفکیک سن
مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت : بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۳ فوتی و سنین کمتر از ۲۰ سال با ۲ فوتی کمترین آمار طی چهار ماه گزارش شده است.
کاهش ۳ درصدی مصدومین حادثه کار
عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی چهار ماه امسال ۲۹۶ (۲۸۱ مرد و ما بقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشت .

print

پاسخی بگذارید