تاریخ: ۲۳:۱۷ :: ۱۳۹۸/۰۱/۱۹

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به القای جو روانی ناشی از اقدام دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای افزایش نرخ ارز تاکید کرد که این اقدام تأثیر پایداری بر بازار ندارد.

عبدالناصر همتی با اشاره به اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این اقدام، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران و تحریم‌های مالی و پولی طی یک سال گذشته به خصوص شکست سنگین دهه اول فروردین ۹۸ است.

وی افزود: اگر آمریکا امید جدی به موفقیت سیاست‌های گذشته داشت، طبیعتاً به این کار خطرناک متوسل نمی‌شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه این بانک به همراه دولت برنامه‌های خود از جمله دسترسی‌های ارزی پایدار، ایمن و تحریم ناپذیر را با قدرت پیش می‌برد، تصریح کرد: این اقدام نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد، اما همان‌گونه که قبلاً تأکید کردم از چند روز پیش مراکزی به پیشواز رفته و با القای تدریجی جو روانی برای افزایش نرخ ارز عمدتاً در کانال‌های اعلام نرخ، قیمت‌های بالاتر برای ارز اعلام شد.

همتی تاکید کرد: بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد و همچون گذشته توصیه‌اش توجه مردم عزیز به ریسک این بازار بوده و تمامی تلاش بانک مرکزی استمرار پایدار ثبات اقتصادی کشور در این دوره گذار تحریم‌ها و ایجاد بستر مناسب برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد است.

ایبسنا

print

پاسخی بگذارید