تاریخ: ۱۱:۳۶ :: ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

مدیرعامل بانک مسکن از مکاتبه با بانک مرکزی برای افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن به ۱۵ سال خبر داد و گفت: سود تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده ۱.۵ درصد کاهش یافت.

ابوالقاسم رحیمی‌انارکی در نشست خبری از مکاتبه با بانک مرکزی برای افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن به ۱۵ سال خبر داد و گفت: سود تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده ۱٫۵ درصد کاهش یافت.

وی اظهار کرد:میزان جذب سپرده‌ها در بانک مسکن در سال گذشته ۵۴۵ هزار میلیارد ریال بود که این رقم تا ۱۲ بهمن به ۶۸۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافته که ۲۶٫۶ درصد رشد داشته است. این در شرایطی بوده که بانک مسکن از اواخر پاییز ۹۵ که بحث رقابت در مسئله سود بانکی شد. رقابتی بین بانک‌ها شکل گرفت و بانک مسکن به هیچ وجه وارد این بازی نشده بود. سال گذشته ۳ درصد قیمت تمام شده پول را کاهش داده‌ایم و امسال نیز ۱٫۸ درصد کاهش داده‌ایم و الان قیمت تمام شده پول بانک مسکن ۱۷ درصد است.

وی تصریح کرد: وضعیت بانک بسیار مناسب به لحاظ مانده سپرده و قیمت تمام شده پول است.

وی با بیان این‌که در حوزه پرداخت وام نقدی تا ۱۲ بهمن ۹۶ بالغ بر ۱۳۴ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۳۰ هزار میلیارد ریال ۳ درصد افزایش یافته است. در سال گذشته سیاست پرداخت تسهیلات انبساطی را برای حوزه ساخت اعمال کرده بودیم و این نشان می‌دهاد که کماکان از حداکثر توان برای پرداخت تسهیلات استفاده کرده‌ایم.

از این مبلغ ۱۱۸ هزار میلیارد ریال در بخش مسکن مورد استفاده گرفته و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال سهم بخش مسکن به بیش از ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که رقم کلی تسهیلات پرداختی با احتساب فروش اقساطی به ۱۸۰ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد، اظهار کرد: سال گذشته سیاست اعتباری بانک تقویت بخش عرضه ساختمان بود به طوریکه ۱۴۰ هزار واحد مسکونی را تامین مالی کردیم، امسال بخش عمده تامین تسهیلات در حوزه تقاضا انجام شده است.

رحیمی انارکی در بیان دلایل این تغییر برنامه افزود: الان در تمامی محصولات بانک امکان استفاده زوج‌های جوان به صورت مشترک وجود دارد، ضمن این‌که امکان استفاده از محصولات ترکیبی حوزه تسهیلات برای متقاضیان فراهم شده است.

وی یادآور شد: تا ۱۲ بهمن ۹۶ بالغ بر ۱۴۶ هزار واحد مسکونی از محل تسهیلات خرید پوشش داده‌ایم که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۱۷۰ هزار واحد مسکونی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این رقم به لحاظ مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش یافته است؛‌ یعنی حدود ۷۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید پرداخت کرده‌ایم و از ۱۱۱ هزار واحد مسکونی به ۱۴۶ هزار واحد مسکونی افزایش یافته است.

print

پاسخی بگذارید