تاریخ: ۱۱:۲۵ :: ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
با ارزش‌ترین صنایع بورس در فروردین ماه ۹۷

آمار معاملات بورس در فرودین ماه سال جاری، نشان می دهد که ۳ صنعت «محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای» با ارزش ترین گروه های تالار شیشه ای بوده اند.

تعداد ۲ میلیون برگه به ۲۴۸۱ میلیارد ریال در بازار اوراق بدهی در فروردین ماه، مورد مبادله قرار گرفت.

صندوق های سرمایه گذاری

بر اساس این گزارش، در دوره یک ماهه ابتدایی سال جاری،  تعداد ۱۷۰ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۷۳۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۲۷۷ درصد رشد و ۲۴۶ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال ۹۶ همراه شد.

P/E فرودین ماه

گفتنی است نسبت (P/ E) بازار در اسفند ماه برابر با ۶.۴۱ مرتبه بود که ۴۳ شرکت دارای پیش بینی سود صفر یا منفی بوده اند که در محاسبات لحاظ نشده اند. از سویی دیگر، در  اسفند ماه ۹۶ به دلیل عدم الزام ارایه پیش بینی سود شرکت های واقع در صنعت سرمایه گذاری ها، ۱۷ شرکت فعال در این گروه در گزارش وارد نشد و بنابراین، نسبت قیمت به عایدی (P/ E) محاسبه شده بر مبنای ارزش بازار ۲۸۳ شرکت معادل ۳.۶۱۸.۸۰۹ میلیارد ریال و سود پیش بینی شده بیش از ۵۶۴.۷۷۱ میلیارد ریال است.

ارزش بازار صنایع

همچنین در اولین ماه از بهار بررسی صنایع از نظر ارزش بازار نشان می دهد که گروه محصولات شیمیایی با در اختیار داشتن ۲۷ شرکت و ارزش بازار ۸۳۲ هزار میلیارد ریالی در رتبه اول قرار دارد،  فلزات اساسی با ۵۴۱ هزار میلیارد ریال و فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۳۳۲ هزار میلیارد ریال رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

افزون بر این، ۷۷۶۰ میلیون سهم به ارزش ۲۵۸۲۴ میلیارد ریال از طریق معاملات الکترونیکی در فروردین ماه ۹۷، در بورس معامله شد که به ترتیب حدود ۳۹.۷۰ و ۲۹.۳۸ درصد از کل معاملات را نشان می دهد.

تالارهای منطقه ای

این گزارش می افزاید: در اولین ماه از  سال جاری، بیشترین ارزش معاملات را بین تالار های منطقه ای به ترتیب تالار منطقه ای اصفهان با مبادله ۷۰۳ میلیارد ریال،  تالار منطقه ای کرج با مبادله ۴۰۵ میلیارد ریال، تالار منطقه ای یزد با مبادله ۳۲۸ میلیارد ریال، تالار منطقه ای تبریز با مبادله ۳۲۳ میلیارد ریال و تالار منطقه ای مشهد با مبادله ۳۱۹ میلیارد ریال به نام خود ثبت کردند.

print

پاسخی بگذارید