تاریخ: ۲۳:۴۸ :: ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشاورزی و تفریغ بودجه ۹۷ در دستور کار مجلس

برررسی وضعیت کرونا، صلاحیت وزیر پیشنهادی کشاورزی و طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما در دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته جاری قرار دارد.

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری (۱۹ و ۲۰ فروردین) بعد از بیش از یک ماه تعطیلی برگزار می شود. جلسات علنی بنا بر توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جلوگیری از اشاعه این ویروس تشکیل نمی‌شد.

نمایندگان مجلس این هفته به بررسی گزارشی از وضعیت کرونا در کشور با حضور وزرای بهداشت و درمان و کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه و سرپرست مرکز پژوهش‌ها پرداخته و  برنامه و صلاحیت کاظم خاوازی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی را مورد رسیدگی قرار می دهند.

بررسی گزارش رییس دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال ۹۷ کل کشور، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام از ۲۶ تیر ۹۶ تا ۲۶ تیر ۹۷، تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به حوادث بعد از گرانی بنزین در شهرهای مختلف کشور و گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره موضوع پذیرش و نحوه جذب حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکترا در دستور کار مجلس قرار دارد.

ادامه بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی و کلان شهرها با مشارکت بخش غیردولتی و رسیدگی به طرح اصلاح مواد ۱ و ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی، بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، رسیدگی به  بررسی لایحه الحاق ایران به موافقتنامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای اینگونه جابه جایی ها، بررسی لایحه موافقتنامه سرویس های هوایی دوجانبه بین ایران و کویت  و ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دیگر موارد کاری مجلس در هفته جاری است.

بررسی لوایح اصلاح قانون پولی و بانکی کشور، عضویت ایران در شرکت بین المللی نقدینگی اسلامی، اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی ارتش، نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه های اجرایی، استفساریه تبصره ۴ ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و رد لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

نمایندگان همچنین بررسی لایحه تعیین تکلیف اموال بهکده رضوی، ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح مواد ۳۴ تا ۳۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۹۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس، طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا وسیما، طرح اصلاح بند (ل) ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، رد طرح دهیاری‌ها، طرح الحاق یک ماده به قانون آیین نامه داخلی مجلس و لایحه مشارکت عمومی و خصوصی در دستور کار دارند.

ایسنا

print

پاسخی بگذارید