تاریخ: ۲۱:۵۰ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۲

در حالی که تنها 3 ماه و نیم از افتتاح بیمارستان عباس آباد می گذرد و تلاش برای تکمیل کادر درمانی در حال انجام است مردم منطقه خواستار فعالیت کامل این بیمارستان هستند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال ، خبرنگار محلی ایرنا از شهرستان عباس آباد به یکی از معضلات این ناحیه پرداخته و نبود تجهیزات کافی در بیمارستان تازه بهره برداری شده این شهرستان را روایت کرده است خبرنگار محلی به بیان حرف های ساکنان محلی پرداخته و حل این مشکل را خواستار شده است متن کامل این گزارش را در ادامه می خوانیم ؛ بیمارستان 50 تختخوابی آیت الله خامنه ای این شهرستان در غرب مازندران پس از شش سال انتظار برای ساخت سرانجام در هیجدهم مهرماه امسال با حضور وزیر وقت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.
این بیمارستان با اعتبار حدود 27 میلیارد تومان شامل بخش درمانگاه تخصصی، دفتر پرستاری، پذیرش، داروخانه ، آشپزخانه ، رادیولوژی، آزمایشگاه ، اتاق عمل ، بخش های بستری و واحد اداری در زمینی به مساحت حدود 10 هزار مترمربع با زیربنای پنج هزار مترمربع درسه طبقه به بهره برداری رسید.
با آغاز بکار این بیمارستان، موجی از شادمانی در میان روستائیان و شهروندان شهرستان عباس آباد ایجاد شد چراکه بخش عمده ای از دغدغه آن ها در حوزه درمان پوشش داده و دیگر برای درمان بیماری های ساده و بدحال به دیگر شهرستان های همجوار مانند تنکابن، رامسر و حتی مراکز استان های گیلان و مازندران مراجعه نخواهند کرد.
با این وجود جمعی از ساکنان این شهرستان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود از مسئولان ذیربط برای تقویت امکانات و تجهیزات این بیمارستان خواستار اتخاذ تدابیر ویژه ای شدند.
یکی از شهروندان عباس آباد گفت: بخش اورژانس این بیمارستان به شکل کج دار و مریز فعال است اما دیگر بخش های آن نظیر جراحی تخصصی هیچ خدماتی ارائه نمی دهد.
رضا رحمتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مدعی شد که بخش جراحی و اتاق عمل این بیمارستان فعال نیست اگر بیماری بر اثر سانحه رانندگی دچار آسیب دیدگی شدید شود و نیاز به جراحی داشته باشد با این وضعیت بغرنج ترافیکی و شلوغی جاده ها در این منطقه گردشگرپذیر باید به مراکز درمانی تنکابن، رامسر و یا نوشهر و چالوس اعزام شود.
این شهروند عباس آبادی گفت: سزاوار نیست شهروندان این شهر پس از سال ها انتظار برای ساخت این بیمارستان، امروز نتوانند از خدمات آن به نحو مطلوب بهره ببرند و دچار مشکل فراوان شوند.
فرماندار عباس آباد هم اوایل هفته در نشست شورای اداری شهرستان با انتقاد نیمه فعال بودن بیمارستان این شهرستان گفت: این موضوع از لحاظ حیاتی بسیار حائز اهمیت بوده و باید با جدیت بیشتر مورد پی گیری قرارگیرد.
جواد اصلانی افزود : اینکه فقط ساختمانی افتتاح شود نباید دلخوش بود باید تمامی امکانات و تجهیزات لازم مورد نیاز درمانی در این بیمارستان مهیا شود تا مردم با آرامش و بدور از هرگونه دغدغه بتوانند برای دریافت خدمات به این بیمارستان مراجعه و درمان شوند.
نماینده مردم شهرستان های عباس آباد ، تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: موضوع کمبود تجهیزات و کادرپزشکی متخصص در این بیمارستان به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.
شمس الله شریعت نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افتتاح یک بیمارستان مردم منطقه نتوانند از آن بهره ببرند چنین وضعیتی اجحاف به اهالی غرب مازندران است باید نسبت به فراهم کردن امکانات درمانی برای مراجعان هر چه زودتر فراهم شود.
وی با اشاره به وقوع حوادث ناگوار مانند سوانح رانندگی در جاده های پرتردد غرب مازندران و نیز بروز حوادثی نظیر غرق شدگی در فصل شنا، تاکید کرد که مسئولان ذیربط باید برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی خطه غرب مازندران تدابیر ویژه ای بیندیشند.
شریعت نژاد همچنین با اشاره به زندگی 50 بیمار دیالیزی در این شهرستان گفت: بتازگی کلنگ ساخت درمانگاه بیماران دیالیزی در محوطه بیمارستان عباس آباد زده شده و قرار است خیری هم در این حوزه کمک کند ولی روند عملیات اجرایی این طرح نیز نباید مشمول زمان شود.
وی خواستار حمایت مسئولان استانی برای احداث و تکمیل این درمانگاه شد.
رئیس بیمارستان شهرستان های تنکابن و عباس آباد نیز گفت: در چارت تشکیلاتی این بیمارستان باید دست کم 203 نیرو پیش بینی شده ولی هم اکنون 130 نفر به عنوان پرسنل رسمی فعالیت دارند که از این شمار هفت نفرشان پزشک بیهوشی، زنان و زایمان ،اطفال ، جراحی و داخلی ، 35 نفر پرستار و بقیه نیز کادر اداری ، آزمایشگاه ، خدمات و نگهبان می باشند .
دکتر ابراهیم ناظریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به جز بخش جراحی و داخلی بقیه بخش های این بیمارستان نظیر آزمایشگاه ، رادیولوژی و … فعال است و علاوه برآن در برخی از روزها نیز پزشکان متخصص قلب ، کلیه ، زنان و جراحی داخلی از درمانگاه تنکابن برای مداوای بیماران به این بیمارستان اعزام می شوند.
وی اظهارداشت: دست کم 100 نفر در بخش های مختلف بویژه درمانگاه تخصصی و اورژانس این بیمارستان هر روز به طور میانگین پذیرش می شوند.
رئیس بیمارستان های تنکابن و عباس آباد گفت: بتازگی هم حکم بکارگیری یک جراح عمومی و 2 متخصص عفونی برای فعالیت دراین بیمارستان ابلاغ شده است و البته روز گذشته هم در نامه ای از سرپرست وزارت بهداشت و درمان در سفر یک روزه اش به ساری مرکز استان مازندران خواسته شد تا 2 متخصص جراحی و 2 متخصص داخلی و هشت پرستار دیگر برای این بیمارستان اختصاص دهند.
ناظریان ابراز امیدواری کرد که با بکارگیری این تعداد نیروها و نیز فعالیت بخش جراحی داخلی و اتاق عمل آن تا حدودی کمبودهای این بیمارستان حل خواهد شد.
وی با اشاره به نزدیکی شهرستان های ساحلی غرب مازندران بویژه تنکابن و عباس آباد توصیه کرد درصورتی اگر امکانات و تجهیزات پزشکی به شکل متمرکز در این منطقه مستقر شود یا به عبارتی مراکز درمانی در این شهرستان ها برای ارائه خدمات هم پوشانی کنند ، مردم از خدمات درمانی بهتری بهره خواهند برد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان عباس آباد نیز گفت: هم اکنون در این شهرستان حدود پنج مرکز خدمات جامع سلامت ، 18 باب خانه بهداشت و سه پایگاه اورژانس بهداشتی و درمانی فعالیت دارد.
دکتر سیده عالیه علوی افزود: دست کم 16 پزشک خانواده ، 31 بهورز ، 11 مامای خانواده ، 22 مراقب سلامت و 13 پرستار به بیماران این شهرستان خدمات ارائه می دهند.
عباس آباد با برخورداری از 53 هزار نفر جمعیت، دارای سه شهر و نیز 43 روستا است و این شهرستان به علت برخورداری از موقعیت های ممتازی نظیر دریا ، جنگل ، روستاهای سرسبز و بکر در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگراست .

print

پاسخی بگذارید