تاریخ: ۱۳:۱۶ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
تاسیس شهرک شیلاتی در گلستان

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گلستان از صدور جواز تاسیس شهرک شیلات به وسعت 6 هزار و 600 هکتار در شمال شهرستان گُمیشان از توابع این استان برای جذب سرمایه گذار پرورش میگو خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال ،نعمت اله کفشگیری اظهار داشت: این شهرک در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت پرورش آبزیان در گلستان راه اندازی خواهد شد.
به گفته مدیر شرکت شهرک های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گلستان در این شهرک علاوه بر تولید 13 هزار تن میگو برای 3 هزار و 444 نفر شغل ایجاد می شود.
طبق گزارش دامپزشکی گلستان در مجتمع پرورش میگو گمیشان، امسال در سطح افزون بر 830 هکتار کار پرورش میگو در قالب حدود 50 مزرعه انجام گرفت که دو هزار و 590 تن میگو برداشت و به مراکز فرآوری استان منتقل شد.
همچنین طبق گزارش مسوولان اداره کل شیلات گلستان، امسال تولید میگو در مجتمع گمیشان نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد افزایش داشت.
فصل پرورش میگو در مجتمع گمیشان از اردیبهشت آغاز و برداشت این گونه از اوایل مهر تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.
طبق گزارش مسوولان دستگاه های مرتبط، در گمیشان به لحاظ وجود اقلیم مناسب، شوری خاک و دسترسی به آب دریای خزر، ظرفیت پرورش میگو در سطح بیش از 30 هزار هکتار وجود دارد.
گلستان در سال های اخیر با توجه ویژه مسوولان آن به توسعه آبزی پروری به یکی از استان های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این حوزه، میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد.
منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید