تاریخ: ۱۴:۰۱ :: ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تثبیت شاخص بورس در کانال ۹۸ هزار واحد

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با ۲۴۴ واحد رشد با رسیدن به ۹۸ هزار و ۳۴۷ واحد در کانال ۹۸ هزار واحد تثبیت شد.

روز جاری روند خرید و فروش سهام با ادامه رونق های شکل گرفته از چند روز گذشته باعث شد تا علاوه بر این که شاخص بورس با افزایش روبرو شود، ارزش بازار نیز از ۳۹۲ هزار میلیارد تومان نیز عبور کرد.

نوسان شاخص ها                              

بر اساس آمارها، تمامی شاخص های بورس روز جاری با رشد مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۲۴۴ واحد رشد معادل ۰.۲۵ درصد به ۹۸ هزار و ۳۴۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با ۷۸ واحد افزایش معادل ۰.۲۵ درصد به ۳۱ هزار و ۳۸۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۸ واحد رشد معادل ۰.۲۲ درصد به ۱۷ هزار و ۶۴۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۹ واحد افزایش، معادل ۰.۲۲ درصد به ۱۳ هزار و ۲۵۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۰۱ واحد رشد، معادل ۰.۲۹ درصد به ۱۰۵ هزار و ۶۳۸ واحد، شاخص بازار اول با ۱۷۵ واحد افزایش معادل ۰.۲۵ درصد به ۶۹ هزار و ۸۵۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۱۳ واحد رشد معادل ۰.۲۵ درصد، به ۲۰۹ هزار و ۴۵۱ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگر امروز ۶ نماد «فملی با ۷۵ واحد، کگل با ۴۱ واحد، جم با ۳۴ واحد، شپنا با ۲۷ واحد، شبندر ۲۳ واحد و شتران با ۲۱ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و یک نماد «رمپنا با (۵۵) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.

بیشترین افزایش قیمت

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «خرینگ، ختوفا، شوینده، پلاسک، ثنوسا، خچرخش و خکاوه» با رشد قیمت بین «۴.۴۱ تا ۹.۳۶» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «چفیبر، دلقما، کبورس، شپترو، بورس، رمپنا و قثابت» با کاهش قیمت بین «۲.۲۸ تا ۴.۸۷» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۶۷ هزار و ۵۹۶ نوبت معاملاتی، ۷۳۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۳۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان رسید.

توقف و بازگشایی نمادها

بر اساس آمارهای موجود طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های  «کارتن ایران، ایرکاپارت صنعت، بیمه دانا، لعاب ایران، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سازه ‌پویش، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، فولاد هرمزگان جنوب، قاسم ایران، حق‌تقدم استفاده‌نشده بانک حکمت ایرانیان، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود» بازگشایی شد.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید