تاریخ: ۲۳:۵۲ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
توسعه پرورش گل و گیاه در آستارا /توجه به مشکلات تولیدکنندگان

پرورش دهنده گل و گیاه زینتی و آپارتمانی در آستارا گفت: آب و هوای این شهرستان برای توسعه این شغل مناسب است و اشتغالزایی کلان در این حرفه، حمایت مسئولان برای تامین زیرساخت ها را می طلبد.

به گزارش اقتصاد شمال ،فرهاد یوسفعلی روز پنجشنبه  افزود: رطوبت هوای آستارا زمینه پرورش گل و گیاه زینتی را در این شهرستان فراهم کرده و حمایت مسئولان امر برای تامین آب، برق و گاز گلخانه ها و مراکز تولید گل ضروری است.
وی اظهار کرد: پرورش و فروش خرده گل و گیاه زینتی در مقابل منازل بسیاری از شهروندان آستارا نشانگر استعداد این منطقه برای توسعه این حرفه است و برای ایجاد گلخانه های مجهز باید توجه مسئولان و جوانان جویای کار به این حوزه جلب شود.
وی بیان کرد: با بیش از پنج سال سابقه کار، افزون بر یکصد نوع گل، گیاه و بوته زینتی را در گلخانه پرورش و در گل فروشی عرضه می کنم اما به دلیل ناکامی در اخذ امتیاز آب، برق و گاز گلخانه، به استفاده از انشعابات خانه ام برای این کار مجبور شده ام.
یوسفعلی ادامه داد: تولیدکنندگان خانگی گل و گیاه به دلیل تعریف نشدن مکان مشخص عرضه تولیدات، مالیات و عوارض خاص پرداخت نمی کنند اما هزینه های جاری گلخانه و دستمزد کارگر برای تولیدکننده عمده ای نظیر من زیاد است.
پرورش دهنده گل و گیاه گفت: موقعیت مرزی آستارا فرصت خوبی برای صادرات گل و گیاه دارویی و زینتی فراهم کرده که در صورت توجه مسئولان امر، امکان اشتغالزایی کلان در این شغل و ارزآوری در این شهرستان مرزی وجود دارد.
ایرج شیارکار مدیرجهاد کشاورزی آستارا نیز گفت: به تولیدکنندگان گل و گیاه پروانه صنفی صادر می کنیم و فعالان این عرصه با اخذ مجوز از سازمان بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی، به صادرات تولیدات خود اقدام کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید