رییس اتاق بازرگانی ایران
تاریخ: ۷:۳۲ :: ۱۳۹۶/۱۲/۱۳

رییس اتاق بازرگانی ایران بر پیگیری جذب سرمایه‌گذاری و خصوصی‌سازی مدیریت صنعت آب تاکید کرد.

غلامحسین شافعی در همایش روز ملی آب اظهارداشت: این روز فرصتی برای پرداختن به یکی از چالش‌های اساسی کشور و فرصت خوبی برای هم‌صدایی و هم‌نوایی و نواختن زنگ پُرصدای بحران آب برای کلیه دست‌اندرکاران، نخبگان، مسئولان و فرهیختگان و آحاد جامعه است.

وی افزود: با توجه به اهمیت اجرای طرح تعادل بخشی آب، اهداف ما مدیریت بحران آب در راستای ترمیم منابع آب، اتخاذ تصمیم کارآمد مبتنی بر تعامل همگانی، جذب سرمایه های اجتماعی در نیل به اهداف تعادل‌بخشی، تمرکز برای بهره‌وری با اولویت خاص محیط زیست، توجه به بازچرخانی آب در صنعت و شهرهای صنعتی و نیز بخش کشاورزی است.

شافعی ادامه داد: گزارش‌های مرکز مطالعات کشاورزی و آب اتاق ایران توانسته اثرگذاری بسیار مثبتی داشته باشد که از جمله آن می‌توان به ارائه گزارشی تحلیلی درباره اثرات مخرب اجرای طرح‌های مانند طرح فدک، پیش‌بینی تنش‌های زاینده رود، پیش‌بینی تهدید اراضی خوزستان ناشی از احداث سد گتوند و هشدار بحران های زیست محیطی دریاچه ارومیه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تلاش‌هایی در زمینه‌ جذب سرمایه‌گذاری و خصوصی‌سازی مدیریت صنعت آب کشور انجام شده که به تشکیل کمیته‌ای ملی با حضور نمایندگان وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، اتاق ایران و دبیری مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران انجامیده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه همه مردم باید در این زمینه مشارکت جدی کنند و موضوع آب را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم، گفت: در کشور بیش از آنکه مسئله بحران آب داشته باشیم، بحران طریقه استفاده از آب را داریم.

وی افزود: طبق آماری که به دست ما رسیده در کشور ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار زمین‌های تجهیزشده برای زراعت آبی و ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادرات در این بخش داریم و این در حالی است که در ترکیه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین و ۱۶.۶ میلیارد دلار صادرات و در کره جنوبی ۷۵۳ هزار هکتار و ۱۱.۲ میلیارد دلار صادرات دارند.

print

پاسخی بگذارید