تاریخ: ۸:۲۷ :: ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
جزییات ترخیص نسیه کالا از گمرک برای تولیدکنندگان داخلی

مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک ایران گفت: در راستای حمایت بیش از پیش از تولد ملی، مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی نسیه ترخیص می شود.

علی معقولی با بیان اینکه برای ادامه فعالیت چرخه تولید کشور این مهم تحقق یافته است، افزود: طبق ماده ۴۲ قانون امور گمرکی در موارد حساس قانونگذار به گمرک جمهوری اسلامی ایران اجازه داده تا با تقاضای مقام مسئول بنگاه های تولیدی، مواد اولیه ترخیص شده و بعد از یک هفته امور گمرکی و تشریفاتی انجام شود

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این قانون تولید کشور با شوک مواجه نمی شود، اظهارداشت: با توجه به شعار امسال و حمایت بیش از پیش از تولید ملی اجرای قانون ماده ۴۲ بیش از گذشته مورد توجه واقع شده است.

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک ایران ادامه داد: از دیگر حمایت های صورت گرفته از تولیدکنندگان داخلی ترخیص نسیه کالا از گمرک بوده که پربارتر از همیشه در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: در واقع مقدار ناچیزی از کالاها و مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان در گمرک باقی می ماند و قسمت زیاد آن بدون دریافت هیچگونه وجهی ترخیص می شود تا در عرصه تولید کشور مشکلی به وجود نیاید.

معقولی افزود: ترخیص کالاهای وارداتی که با تعرفه بیش از ۲۶ درصد به کشور وارد می شوند و معمولا مشابه داخلی دارند تنها به صورت نقدی امکان پذیر است که اجرای این مهم گامی ارزنده برای حمایت بیشتر از تولیدکنندگان داخلی به شمار می رود.

print

پاسخی بگذارید