برای شرکت در انتخابات نمایندۀ مدیران مسئول رسانه‌ها
تاریخ: ۲۰:۴۷ :: ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
«حسین انتظامی» رد صلاحیت شد

چیدن متغیرها در انتخابات، به‌گونه‌ای که فرد مورد نظر، رأی بیاورد اصولاً پسندیده نیست. با مردم‌سالاری مغایرت دارد.

حسین انتظامی از رد صلاحیت خود برای شرکت در انتخابات نمایندۀ مدیران مسئول در «هیات نظارت بر مطبوعات» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ جلسۀ تأیید صلاحیت نامزدهای این دوره از انتخابات، ظهر امروز ـ سه‌شنبه ـ ۱۷ آبان ماه در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتظامی که هشت دوره نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات بود، در ابتدای یادداشت خود که در گروه انجمن صنفی مدیران رسانه‌ها منتشر شده، در بخشی چنین آورده است:

«چیدن متغیرها در انتخابات، به‌گونه‌ای که فرد مورد نظر، رأی بیاورد اصولاً پسندیده نیست. با مردم‌سالاری مغایرت دارد و در درازمدت هم نتیجه عکس می‌دهد. خصوصا در انتخاباتی برای یک صندلی از هفت صندلی موجود ـ که از مراجعِ همراه آمده‌اند ـ حتی قابل درک هم نیست.»

او درباره‌ی دلایل این حضور نوشته است:
«من تا دو ماه پیش مطلقاً برنامه‌ای برای حضور در این انتخابات نداشتم. بازگشت به جایی که قبلا بوده‌ای معمولاً بی‌معناست و ارزش افزوده‌ای هم ندارد؛ مثل خداحافظی یک فوتبالیست از بازی حرفه‌ای می‌ماند که با آویختن کفش‌ها، جا را برای دیگران باز می‌کند. این گرایش و تصمیم خود را بارها اعلام کرده‌ بودم. اما تماس‌های مکرر مدیران رسانه‌ای و تشکل‌های صنفی، مرا به این نتیجه‌ رساند حال که در شرایط به‌اصطلاح حساس کنونی، به چو منی امید بسته‌اند، عافیت‌طلبی، ناجوانمردی و قدرنشناسی است که پا پیش نگذارم.»

به گفته انتظامی با اعلام رسمی تصمیمش برای شرکت در انتخابات نمایندۀ مدیران مسئول در «هیات نظارت بر مطبوعات»، ابتدا به وی گفته شد در صورت ثبت‌نام باید از مسئولیت خود (مشاورت وزیر و دبیری کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات) استعفا بدهد.

او با اشاره به پذیرش این پیش‌شرط در ادامه آورده است: «پذیرفتم و استعفای خود را برای وزیر محترم ارسال کردم؛ چون در طی سال‌های گذشته که مسئولیت دولتی هم داشته‌ام به وزرای وقت و در نوشته‌ها و اظهار نظرهای علنی بارها گفته‌ام شرافت نمایندگی رسانه‌ها را به هر پُستی ترجیح می‌دهم و اگر بین نمایندگی و یک سِمت، مخیّر شوم، بدون تردید اولی را انتخاب می‌کنم.»

انتظامی در ادامه‌ی این یادداشت با اشاره به اینکه استعفا از سمت فعلی‌اش گویا برای برگزارکنندگان انتخابات کافی نبوده است، به ماجرای رد صلاحیتش پس از این استعفا پرداخت و گفت: «برگ بعدی را رو و مرا ردّ صلاحیت کرده‌اند و حجت را هم بر من تمام. از بین قریب ۵۵٠ نامزد چند نفر معدود را رد کرده‌اند که به قول یکی از آقایان، بعدا گفته نشود فقط یک نفر بوده! امکان قانونی اعتراض هم نیست.»

او خطاب به مدیران رسانه‌ها گفته است: «از مدیران رسانه‌ها که همواره به این کوچک لطف داشته‌اند، عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم انجام وظیفه کنم و تا پایان عمر، قدردان هشت دوره اعتماد آنان و دعوت این بار هستم.»

انتظامی در بخش‌هایی از این یادداشت همچنین به ماجرای رد صلاحیت‌ شخصیت‌های سیاسی در انتخابات‌های گذشته پرداخته است.

بر اساس این گزارش، انتظامی از روزنامه‌نگاران و فعالانِ فرهنگیِ کشور است که در هشت دوره نمایندۀ مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات بود. او همچنین رئیس سازمان سینمایی و سمعی، بصری، معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد، مؤسس مؤسسۀ مطبوعاتی جام‌جم، رئیس سابق هیات مدیره مؤسسه همشهری و مدیرمسئول سابق خبرآنلاین نیز بوده است.

print

پاسخی بگذارید