تاریخ: ۲۰:۴۰ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
خبرهای خوشی در زمینه پیشرفت ناوبری هوایی کشور در راه است

قائم مقام شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور گفت: خبرهای خوشی در زمینه کاهش وابستگی، توسعه و پیشرفت ناوبری هوایی کشور در راه است.

حسین اسفندیاری روز شنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های زیرساختی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت افزود: اساساً تحریم برای ایجاد مشکل از سوی دشمن وضع می‌شود اما تدبیر، یافتن راه حل است که خوشبختانه در این زمینه کمر همت بسته و قدم‌های خوبی برداشته شده است.
وی اظهار داشت: ایران کشور کوچکی نیست که بتوان آن را محدود کرد؛ راه حل های فراوانی هم از طریق آنچه از خارج تهیه می شده و هم از طریق شرکت‌های دانش بنیان که در داخل کشور کمر همت بستند، برای کاهش وابستگی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: با همکاری معاونت فناوری‌های ریاست جمهوری توانسته ایم قدم‌های خوبی در زمینه توسعه و تجهیز سیستم‌های ناوبری، راداری و ارتباطی برداریم که بزودی خبرهای خوش آن اطلاع رسانی می‌شود.
اسفندیاری در بخش دیگری از این مصاحبه به نگاه ویژه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور به فرودگاه‌های شمال کشور اشاره کرد و افزود: کاهش بار ترافیک زمینی از جاده‌های شمال کشور یکی از سیاست‌های این شرکت است و در زمینه تجهیز و توسعه نگاه ویژه ای به فرودگاه‌های شمال کشور صورت گرفته که این توسعه و تجهیز در فرودگاه گیلان مشهود است.

عضو هیأت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: تجهیزات توسعه‌ای که در پروژه‌های زیرساختی فرودگاه گیلان بکار گرفته شده، از پیشرفته‌ترین تجهیزات دنیاست که اگر این اقدام در گذشته انجام می‌شد نیاز به مدمدت زمانی ۳۰ ساله داشت اما امروز این پروژه‌های زیرساختی ظرف دو سال به مرحله بهره برداری رسیده است.

اسفندیاری گفت: ۵۴ فرودگاه زیر نظر این شرکت است که ۹ فرودگاه آن بین المللی است و در تمام فرودگاه‌های کشور طرح‌های توسعه‌ای و طرح‌های تجهیزات هوانوردی، فنی و آتش نشانی به خوبی انجام شده که هم به توسعه ظرفیت فرودگاه‌ها کمک می‌کند و هم ارتقا ایمنی و کیفیت را در پیش دارد.
مدیرکل فرودگاه گیلان نیز در این مصاحبه اختصاصی اعلام کرد: پروژه‌های زیرساختی و مهم فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال انجام و آماده بهره برداری است.
غلامرضا کریم آقایی افزود: پروژه‌های زیرساختی یاد شده طی مدت دو سال گذشته انجام و آماده بهره برداری شده که امروز برخی از آنها با حضور مسئولان کشوری افتتاح شد.
وی ادامه داد: آنچه توسط عضو هیأت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سفر به گیلان افتتاح شد؛ شامل سه طرح زیرساختی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال است.
وی افزود: این طرح‌ها شامل نصب دستگاه جدید DVOR/DME، بهره برداری از ساختمان مانیتورینگ دوربین‌های مدار بسته و نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور است که توسط ا/ ۲۰۰۷/ سفندیاری، عضو هیأت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به بهره برداری رسید.
در حال حاضر تعداد ۹۰ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، تبریز، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز و اصفهان انجام می‌شود.
شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، آسمان، ایران ایر تور، کیش ایر، کاسپین، وارش و کارون در فرودگاه رشت فعال هستند.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی بازمی‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت یکی از برترین فرودگاه‌های ایران است و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی است.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می‌رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین‌تر از آب‌های آزاد است و به سیستم‌های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی با هفت طرح تقرب مجهز است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید